Quote door Bolbo
Handrem erop en dan zien of het nog voorkomt?
Exactamente
Quote door martijn-a
Het patroon van de ontstekingshoek vindt ik afwijkend. In mijn beleving duid dit op een slecht signaal vanaf een bepaalde sensor.
Ik denk dat je meerdere runs in Vida moet vergelijken. Kan best zijn dat ergens anders ook een varierende waarde ontstaat.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het motormanagement van de B4204S3/S4 a.k.a. Ford Duratec HE werkt behalve dat er geen LMM in zit. Wel ken ik de Siemens Fenix 3B ECU in de 400-serie (Volvo B20F = Renault F3R), daar zit een stationair toerenregelaar in die met een elektromagneet werkt. De ECU zet een spanning erop, hoe meer spanning, hoe meer die open staat. Soms zit die klep een beetje vast en gaat het stationair een beetje zagen, dan haal ik 'm eruit, geef 'm een badje van remmenreiniger en blaas 'm eens goed schoon.
Kortom, kan het gewoon een gasklep zijn die een beetje vervuild is? En zo ja, is het makkelijk om die even schoon te maken?