De laatste tijd gebeurt het wel vaker, dat de motor na het indrukken van de START knop even aanslaat en daarna meteen afslaat. Weer starten en het is OK. Ook loopt de motor koud soms best wel onregelmatig. Het is niet dramatisch maar ik wil het liefst een perfecte auto hebben Ik met mijn ervaring met ouwe bakken dacht eerst aan vocht in de verdeler en rotte bougiekabels, maar er zitten geen bougiekabels op deze motor, geen traditionele verdeler en dergelijke, want iedere cilinder heeft zijn eigen bobine. VIDA laat geen foutmeldingen zien, of die zijn al gewist als ik er een tijdje later naar kijk.
Het gaat om een V70 uit modeljaar 2011, met 145 pk viercilinder Ford/Mazda flexifuel motor (B4204S4) en 140.000 km ervaring. Grote beurt (120.000 km beurt volgens schema) met klepspelingcontrole en nieuwe bougies is 2 jaar geleden uitgevoerd bij 113.000 km door een Volvodealer.
Iemand enig idee waar ik naar moet kijken, eventueel doormeten of (preventief) vervangen?
Robert.
Het gaat om een V70 uit modeljaar 2011, met 145 pk viercilinder Ford/Mazda flexifuel motor (B4204S4) en 140.000 km ervaring. Grote beurt (120.000 km beurt volgens schema) met klepspelingcontrole en nieuwe bougies is 2 jaar geleden uitgevoerd bij 113.000 km door een Volvodealer.
Iemand enig idee waar ik naar moet kijken, eventueel doormeten of (preventief) vervangen?
Robert.