[quote="Ruspek"]
Egr en inlaat heb ik half jaartje terug helemaal schoongemaakt.
[/quote]
Het enige waar ik dan nog aan kan denken is de raildrukklep. Als deze lekt loopt de druk weg en duurt het iets langer voordat er goed brandstof ingespoten wordt.
Warmtekrimp kan het lekken erger maken en verklaren waarom het koud erger is.
Zaterdag nachtvorst voorspeld, in de ochtend starten lukt dat niet of heel slecht verstuivers, zondag weer zo koud retour dicht starten beter, verstuivers gaan regelen, en denk eraan hoe langer je wacht hoe meer er gaan zoeken...
[quote="Ruspek"]
dat eerst en of toch verstuivers?
en hoe te en?
[/quote]
De raildruk is uit te lezen in Vida. Je kunt de waardes in een grafisch diagram projecteren.
Er zit een kleine vertraging in het beeld, maar als je raildruk en motortoerental tegelijk laat zien kan je naderhand de ontwikkeling in raildruk zien.
Mocht de motor pas aanslaan nadat de raildruk op niveau is kan je eerst overwegen een andere drukklep op de rail te monteren.
Visa maar eens aangesloten.
Zoeken, zoeken, zoeken....
Ah railpressure...... stationair rond de 350 ( schommelt wel maar niet onder de 300)
Bij gas geven schiet ie omhoog naar 600+
Iets zinnigs over te zeggen?
Morgen de verstuivers ff en op retour.
Moet nog ff slangetjes halen.
Iemand zo idee van de diameter?