Sleutel "sleuf" werkt niet meer van volvo V70 P3

 
 
 
 
 
JohanV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 39
Berichten: 29
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Sleutel "sleuf" werkt niet meer van volvo V70 P3

 · 
Posted: 08.07.2024 - 12:03  ·  #1
Goedemiddag iedereen !

Afgelopen vrijdag besloot mijn volvo na (bijna 370.000km) om de sleutel niet meer " in te slikken" of uit te werpen d.m.v. een duw op de sleutel .

ik heb toen de sleutel er echt moeten uittrekken, maar nu wil de auto niet meer op slot, omdat het systeem " denkt " dat de sleutel nog in de sleuf zit. --> zonder sleutel start deze ook niet. (pas nadat de sleutel in de sleuf zit)

Iemand hier ervaring mee, hoe dit probleem op te lossen is ? is het mechaniek misschien ergens nog " gangbaar " te maken ?
Reserve sleutel doet precies hetzelfde.

is het een duur onderdeel om te vervangen ? of moet er misschien ergens iets gereset worden ?

Graag hoor ik van jullie !
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2281
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Sleutel "sleuf" werkt niet meer van volvo V70 P3

 · 
Posted: 08.07.2024 - 12:40  ·  #2
Duur onderdeel, zeker, en moet door de dealer geprogrammeerd worden. Maar je kunt proberen het onderdeel eruit te halen en weer gangbaar te maken. Ik weet niet of resetten hebt, d.w.z. gooi de accu er een half uurtje af en kijk of daarna de auto nog steeds vindt dat de sleutel er nog in zit, maar dat kan geen kwaad.

In deze video staat uitgelegd hoe je het ding eruit kunt halen en het motortje kunt vervangen:
https://www.youtube.com/watch?v=0VTOssgvFNA
JohanV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 39
Berichten: 29
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: Sleutel "sleuf" werkt niet meer van volvo V70 P3

 · 
Posted: 08.07.2024 - 13:06  ·  #3
Quote door brinkie

Duur onderdeel, zeker, en moet door de dealer geprogrammeerd worden. Maar je kunt proberen het onderdeel eruit te halen en weer gangbaar te maken. Ik weet niet of resetten hebt, d.w.z. gooi de accu er een half uurtje af en kijk of daarna de auto nog steeds vindt dat de sleutel er nog in zit, maar dat kan geen kwaad.

In deze video staat uitgelegd hoe je het ding eruit kunt halen en het motortje kunt vervangen:
https://www.youtube.com/watch?v=0VTOssgvFNA



Dankjewel !! ik ga deze eens bekijken ! (en maar eens op een zaterdag eruit peuteren :-)
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 418
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Sleutel "sleuf" werkt niet meer van volvo V70 P3

 · 
Posted: 08.07.2024 - 17:34  ·  #4
Ik heb dat ooit eens gehad met mijn S80 (eveneens P3) Onder het dashboardkastje zit ook een zekeringenkastje. Een daarvan is van het slot. Zekering toen los gehaald, weer geplaatst en ik kon de sleutel er vervolgens op de normale manier uithalen.
Henry-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-oost Drenthe
Berichten: 125
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Sleutel "sleuf" werkt niet meer van volvo V70 P3

 · 
Posted: 08.07.2024 - 19:16  ·  #5
Heb ik ook onlangs nog gehad.

Slot uitgebouwd, bleek dat er een bewegend plaatje op het slot zit wat mee beweegt met de sleutel. Daar zitten aan beide kanten 2 rubber stopjes op. 1 van de stopjes was bij mij uit het klepje geschoten waardoor het slot blokkeerde.
Had voor de zekerheid een 2e hands slot gehaald en heb daarvan het motortje over gezet. Tot op heden werkt het prima.
Het motortje wat eruit kwam getest, en werkte overigens nog..

Het is te proberen😉
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JohanV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 39
Berichten: 29
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: Sleutel "sleuf" werkt niet meer van volvo V70 P3

 · 
Posted: 09.07.2024 - 20:38  ·  #6
Super bedankt allemaal !

dat van die zekering is natuurlijk het makkelijkst, daar ga ik ook even naar kijken !

ik heb op onderdelenlijn eventueel een vervangend " contactslot " gevonden.. mocht deze na de " reset " met de zekering niet werken.

ik laat even weten hoe het afloopt !
JohanV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 39
Berichten: 29
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: Sleutel "sleuf" werkt niet meer van volvo V70 P3

 · 
Posted: 15.07.2024 - 14:48  ·  #7
Kleine update :

Zekering erin en eruit gehaald, accu losgehad.. maar geen van die dingen heeft het probleem opgelost.

ik ga nu zoeken naar een nieuw " contactslot " en ga t mechaniek dan overbouwen !
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Sleutel "sleuf" werkt niet meer van volvo V70 P3

 · 
Posted: 15.07.2024 - 15:04  ·  #8
Ik herken dit ook bij mijn S80...vorige week auto gestart maar sloeg niet aan dus nogmaals rempedaal ingetrapt en op de startknop gedrukt...gebeurde niks,wilde de sleutel eruit halen...ging er niet uit.
Minuutje gewacht en starte gewoon weer..heel vaag.
Gisteren ook niet willen starten maar nu kreeg ik de melding: startonderbreking...trap op rempedaal en probeer opnieuw...noppes,paar minuten gewacht en hup startte weer.
Ideeën welkom.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4233
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Sleutel "sleuf" werkt niet meer van volvo V70 P3

 · 
Posted: 17.07.2024 - 09:18  ·  #9
Ik heb wel eens als mijn auto (diesel) lang stilstaat, dat het rempedaal dan heel hard wordt en je echt hard moet trappen om het rempedaal voldoende in te drukken zodat de rempedaalsensor het signaal afgeeft dat de rem wordt ingedrukt, zodat je kan starten (vereist bij automaat). Als jullie datzelfde hebben ligt het dus niet aan de sleutel maar aan het rem-/vacuumsysteem.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0