Sleutelbos en V70NN

wout777
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Sleutelbos en V70NN

· 
Posted: 31.10.2018 - 08:31  ·  #1
Ik erger me al vanaf het begin nogal aan het feit dat m'n sleutelbos in mijn V70NN continue tegen de ventilatieroosters ligt te bungelen.
Iemand hier een oplossing voor? Autosleutel telkens losmaken van de sleutels is de laatste oplossing, dat is me eigenlijk te onpraktisch.

Ik zat zelf te denken om een dummy-sleutel zonder elektronica aan te schaffen die ik dan altijd in het contactslot/gat kan laten zitten. Maar werkt de transponder nog als ik de echte sleutel in de middenconsole leg? Of moet ik deze dan zodanig dicht bij het contactslot leggen dat het geen zin meer heeft?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Sleutelbos en V70NN

· 
Posted: 31.10.2018 - 08:43  ·  #2
Autosleutel van je sleutelbos afhalen. Doe ik sinds een jaar of 5.
Past je sleutelbos ook nog eens makkelijker in je broekzak als je naar de kroeg gaat ;)
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 09:13  ·  #3
Quote door wout777

Ik zat zelf te denken om een dummy-sleutel zonder elektronica aan te schaffen die ik dan altijd in het contactslot/gat kan laten zitten. Maar werkt de transponder nog als ik de echte sleutel in de middenconsole leg? Of moet ik deze dan zodanig dicht bij het contactslot leggen dat het geen zin meer heeft?

Interessant ik heb het zelfde probleem, oplossing van Tom gaat voor mij persoonlijk niet werken.
Ik weet 100% zeker dat ik dan regelmatig de huisdeur achter mij dicht gooi met alleen de autosleutel in mijn hand.

Ik vermoed dat het niet werkt met een dummy sleutel, maar ik zal binnen kort eens een dummy printen op mijn 3d printer en kijken of het werkt.

Je kunt natuurlijk ook een sleutel zakje gebruiken voor je normale sleutels.
T6 frank
Forumlid.
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 09:50  ·  #4
Goedemorgen,

Waarom niet gewoon het sleutelblad uitnemen dan??
(Cipiers hebben altijd graag grote sleutelbossen, ik gebruik losse sleutel voor de auto 😋)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 09:55  ·  #5
Ha Frank. Jij ook weer hier! Gezellig man.

Ik vind je oplossing doeltreffend!
wout777
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 10:03  ·  #6
Ja, kan, maar als je dat 4 of meer keer per dag doet is het na een paar maandjes wel klaar met je sleutelbehuizing denk ik... Voelt allemaal niet supersolide aan.
Heb al gekeken naar die kleine magneetsleutelhangertjes (o.a. Aliexpress), dat zou op zich top werken, alleen ben ik bang dat ik dan straks een keer een kapotte pinpas heb...
T6 frank
Forumlid.
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 17:50  ·  #7
Bij deze 3 opties onder de €5,- bij bol

Soms moet je simpel denken voor oplossing.....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 18:28  ·  #8
Ik gebruik al meer dan een jaar naar volle tevredenheid een grote spanjolet. vraagt beetje discipline maar dat went snel. en voordeel ervan is dat je heel bewust er mee leert omgaan en daardoor niet zo snel de deur dicht zal trekken en je de daardoor de huissleutel niet bij je hebt, Ik heb nl de huissleutel als enige aan de Volvo klapsleutel bevestigd, . en na gebruik meteen ( met eventuele andere sleutels ( niet te veel) aan de spanjolet dan aan een lus achterkant broek en sleutels verdwijnen dan vanzelf in de "kontzak". ben nooit meer de sleutels kwijt. werkt! Bovendien is het niet goed voor je contactslot met veel gewicht aan de sleutel. Succes!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 19:44  ·  #9
Ik heb aan de sleutel een ring en aan de sleutelbos een kleine musketonhaak waar ik m vrij makkelijk aan haak en los haak. Werkt prim en is denk de eenvoudigste oplossing.
Je zou ook een sleutelmapje van leer kunnen gebruiken waar je de autosleutel los in doet en er uit haalt als de auto start.
The Falko
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 20:15  ·  #10
Dummy sleutel werkt denk ik niet, de chip voor de stuurvergrendeling zit in de sleutel en de ontvanger/zender in de stuurkolom. Zelf heb ik al jaren meerdere sleutelbossen (huis, auto, fiets), went vanzelf en nog nooit mezelf buiten gesloten :D
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 20:42  ·  #11
DOM DOM DOM. natuurlijk, musketon!! niet spanjolethaak.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 21:21  ·  #12
Quote door [-Tom-]
Autosleutel van je sleutelbos afhalen. Doe ik sinds een jaar of 5.
Past je sleutelbos ook nog eens makkelijker in je broekzak als je naar de kroeg gaat ;)

Heb ik ook gedaan toen ik jaren geleden het contactslot mocht vervangen, waarschijnlijk door jaren te veel gewicht aan de autosleutel.
Losse autosleutel en een kleinere sleutelbos nu :)
Was even wennen maar ik doe hem nooit weer aan een sleutelbos.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 21:32  ·  #13
Quote door Walterj

Ik heb aan de sleutel een ring en aan de sleutelbos een kleine musketonhaak waar ik m vrij makkelijk aan haak en los haak. Werkt prim en is denk de eenvoudigste oplossing.

Daar loop ik ook al jaren mee, ik haak er mijn fietssleutel aan als ik mijn fiets op slot zet, en los hiermee ook het rammelprobleem mee op omdat ik de autosleutel eraf haal bij het rijden en weer terug aan de haak als ik rijden ga. Soms laat ik de sleutelbos er per ongeluk aan zitten als de sleutel in de gleuf steekt, in de zomer heb ik dan een ijskoude sleutelbos in mijn handen omdat de airco er lekker tegenaan blaast. Dan leer ik het snel af :devil:
Don
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 31.10.2018 - 22:44  ·  #14
Ik zat een paar jaar geleden met precies hetzelfde. Ik heb het opgelost door aan de autosleutel alleen een huissleutel te bevestigen en verder niks. Daarnaast heb ik nog een sleutelbos met andere sleutels, voornamelijk van werk met ook een huissleutel eraan. Zo sluit ik mezelf ook nooit buiten.

Selected quotes for multi-quoting:   0