Na de start van dit topic ben ik me ook is gaan verdiepen in de lock-up en dan maakt weer een hoop duidelijk qua rijbeleving. Ik dacht dus(en daar gaat het mis) dat als ik een klein beetje gas gaf op de snelweg dat de versnellingsbak dus 1 versnelling terug schakelde,maar dat is dus de bak die uit de lock-up gaat
! Wat ik ervaarde als het toerental dipte,gebeurde dus als er daadwerkelijk 1 versnelling werd teruggeschakeld. Wat ik al aangaf had ik ook wat problemen met het stationair toerental als gevolg van het gasklephuis. Ik stond bijna op het punt om een afspraak te maken voor vervanging hiervan maar heb toch maar even een bus remmenreiniger gehaald en zelf het gasklephuis schoongemaakt (nooit gedaan) zag hier erg tegenop omdat ik absoluut geen klusser ben,maar uiteraard niet eens een klus te noemen. Maar wat een verademing zeg
,motor pakt veel beter op,en het toerental blijft bij het afremmen naar stilstand gewoon netjes constant rond de 900 toeren. Heb even een kort rondje gemaakt en even het gas ingetrapt,terugschakelen ging veel vlotter en de gasreactie was veel constanter.... ik hou het nog even in de gaten,maar wat een verbetering zeg :thumb: