Het is bijna zo ver, als alles verloopt zoals gepland rijd ik ergens komende week in mijn eerste S60 2.4 140pk op LPG (überhaupt mijn eerste eigen Volvo)
Hij heeft wel flink wat 'ervaring' (bijna 4 ton) en het is een opknappertje, maar met de juiste vrienden, kennis en wil kom je een heel eind.
Afijn, het eerste probleem dat ik merkte tijdens de proefrit: de koppeling slipt. Hij pakt pas heel laat op (laatste 2-3 cm) en maakt met name vanaf de 3e versnelling eerst toeren, zakt vervolgens terug en begint dan pas te trekken.
Oplossing: koppeling vervangen. Kost een 175 euro, wordt zelf ingebouwd.
Twee vragen:
- Moet de druklager worden mee vervangen? Ik weet dat het altijd aangeraden wordt maar het budget is redelijk beperkt. Hoe controleer ik of de druklager nog in orde is? Pedaal reageert nog lekker soepel verder, namelijk
- Ik lees veel over het Dual massa vliegenwiel(?), een erg duur onderdeel. Hoe merk ik of deze ook vervangen moet worden?
Hij heeft wel flink wat 'ervaring' (bijna 4 ton) en het is een opknappertje, maar met de juiste vrienden, kennis en wil kom je een heel eind.
Afijn, het eerste probleem dat ik merkte tijdens de proefrit: de koppeling slipt. Hij pakt pas heel laat op (laatste 2-3 cm) en maakt met name vanaf de 3e versnelling eerst toeren, zakt vervolgens terug en begint dan pas te trekken.
Oplossing: koppeling vervangen. Kost een 175 euro, wordt zelf ingebouwd.
Twee vragen:
- Moet de druklager worden mee vervangen? Ik weet dat het altijd aangeraden wordt maar het budget is redelijk beperkt. Hoe controleer ik of de druklager nog in orde is? Pedaal reageert nog lekker soepel verder, namelijk
- Ik lees veel over het Dual massa vliegenwiel(?), een erg duur onderdeel. Hoe merk ik of deze ook vervangen moet worden?