Sloop duurder dan origineel

brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Sloop duurder dan origineel

· 
Posted: 25.01.2017 - 13:28  ·  #1
Dat de sloperijen ook van prijzen weten is zo langzamerhand wel duidelijk.
Maar dat ze zelfs duurder kunnen zijn dan nieuwe originele Volvo onderdelen...

Vandaag een nieuwe kap voor boven de bobines opgehaald bij de dealer.
Daar was ie goedkoper dan een van de sloop! Ok, een sloperij heeft nadeel van verzendkosten, maar die verzendkosten die ze rekenen zijn duidelijk hoger dan het Post.nl tarief.
Bij de sloop was ik € 25 voor een kap kwijt + € 10 verzendkosten = € 35.
Bij de dealer koste de kap € 29,60
Dan is de keuze niet zo moeilijk....
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Sloop duurder dan origineel

· 
Posted: 25.01.2017 - 13:42  ·  #2
Het is inderdaad belachelijk wat ze vragen voor onderdelen. En dan staat er ook vaak nog bij dat het geteste onderdelen zijn. Tuurlijk :sick:

Ik koop eigenlijk bijna nooit wat bij een sloop. Onderdelen die toch niet werken of een kilometerstand opgegeven die niet klopt zodat de slijtage veel hoger blijkt.
Of ze vragen veel te veel.

Het mooie is dat naarmate onze auto`s ouder worden er steeds meer onderdelen tegen scherpere prijzen beschikbaar komen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 25.01.2017 - 15:37  ·  #3
Van tevoren prijsopgaaf vragen en rond bellen. want als je daar staat ben je eerder geneigd te kopen. en het hangt van het onderdeel af. verder over t algemeen goede ervaringen, maar zeker even zoeken op ebay/departo.de etc en eventueel dealer prijs vragen. :o
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 25.01.2017 - 16:26  ·  #4
Bij de sloop moet je dan ook gewoon beetje onderhandelen, als nieuw 29 euro is en je zegt dat, kan je het heus wel voor een 10tje of wat meenemen, die snappen ook wel dat het anders nooit gekocht wordt en de kliko in kan wanneer die wagen gestript is..
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.01.2017 - 17:29  ·  #5
Ze moeten het wel inpakken . dat kost tijd etc
Piet_piraat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.01.2017 - 20:41  ·  #6
Een bumper voor een tientje is niet duur. Ik zocht een filterdeksel. Nieuw drie tientjes, op de sloop twee tientjes, plus een tientje verzending. Ja, doei.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.01.2017 - 20:49  ·  #7
Ik heb dezelfde ervaring als Piet en Turbodesk.. bij de sloop (Rima bv) maar een kwart tot een derde lager dan nieuw... + die rembourskosten bij Rima. :'(
Maar omdat het toch wat scheelt heb ik het wel gedaan voor diverse zaken;

De audio (mix van High Perf en Premium speakers en versterker) wel redelijk op de sloop kunnen halen..

De Engelse stoel die ik daar heb gehaald voor 125 (+ benzine voor 200 km) beviel me niet zo goed. Zat eerst heerlijk maar na 2 maand bleek ie ook doorgezakt. (Waarschijnlijk veel meer kilometers gehad dan me toen verteld werd.)

Een portier had meer krasschade dan de mijne, maar ja, daar had ik een diepe deuk in gereden.

Ik ben wel enigszins voorzichtig mee geworden met de sloop, maar zal er af en toe nog wel wat halen.

Ik realiseerde me later dat mijn auto maar tot 2009 gemaakt is. Dus vele delen zoals interieur en exterieur ook veel km's gehad / wat voor de kiezen gehad. Dus ga ik daarvoor de volgende keer voor nieuw.
DJ
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.01.2017 - 23:12  ·  #8
Rima ALTIJD mijden, wat een oplichters daar....

Vele mensen al naartoe gereden, (trips van 300km) omdat ze telefonisch aankondigde, ja natuurlijk hebben we dat.
Eenmaal daar, na uren wachten, oh sorry, toch niet.

Persoonlijk daar ook een aantal keer zwaar teleurgesteld, als een motor 100.000km heeft gelopen dan is dat bij Rima 500.000km ...
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 25.01.2017 - 23:30  ·  #9
Dat is wel erg extreem. Natuurlijk moet je een beetje geluk hebben, en doorvragen voordat je in de auto stapt.

Ik ben zelf ook een keer kwaad weg gestampt omdat ze me naar een enorme stapel veerpoten wezen met de melding "zoek dan maar zelf een mooie uit" nadat ik degene waarmee ze zelf kwamen had afgekeurd.

Aan de andere kant heb ik er al meerdere keren prima onderdelen vandaan gehaald.

In het algemeen geldt voor alle demontage bedrijven: weet precies wat je wilt hebben, doe van te voren even een onderzoek wat het onderdeel nieuw kost (vooral plastic onderdelen zijn heel vaak goedkoper nieuw bij de dealer dan bij de sloper) en stel minimum kwaliteitseisen: als ze met iets aankomen wat niet aan jouw eisen voldoet zeg dat direct en vraag of ze niet iets beters hebben. Als ze je niet kennen pakken ze graag iets boven van de stapel, in plaats van het beste exemplaar. Die bewaren ze voor klanten die weten wat ze zoeken...
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.01.2017 - 23:57  ·  #10
ik heb bij RIMA ooit assen gekocht. Moest perfect zijn. 'Meneer, wij krijgen ze hier elke dag in de hand, wij weten wel wat goed is en wat niet'...

Niet dus. Voor cruciale delen ga ik tegenwoordig voor nieuw. Kost een berg, maar doet ook veel.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.01.2017 - 23:58  ·  #11
Ik zal nooit zomaar zoiets zeggen, maar dit bedrijf heeft gewoon een bewezen slechte reputatie.

Al zo vaak gebeld daarheen, hebben jullie dit of dat, ja die auto's hebben wij zat dus die onderdelen ook, kom je aan, even zoeken meneer... Ohnee, toch niet sorry.. <_<

Bij mij stopte het toen ik een goede versnellingsbak kwam halen voor de R awd, ik had haast en dus in goed vertrouwen meegenomen, dat ding zat vol water ipv olie en ging niet meer rond.. plug eraf en er kwam grof metaalslijpsel uit met waterige drap, dat kan je toch niet verkopen???

Bekijk het maar met die RIMA, ik kan het niet bevatten dat ze nog bestaan...

van de 10 keer slechts 2 keer fatsoenlijk geleverd gekregen wat ze claimde te hebben en in werkende staat.

Was verwijst in Uden maar nooit afgefikt :'( :'(
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 26.01.2017 - 00:02  ·  #12
Gelukkig hebben we het Internet nog... Afgelopen jaar een paar prima onderdelen (via via eBay) gehaald bij een demontage bedrijf in Litouwen. Snelle service, lage verzendkosten (via UPS zelfs) en nette onderdelen. Maar geluk moet je misschien wel een beetje hebben met tweedehands onderdelen..
florisjj
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 26.01.2017 - 00:12  ·  #13

Vorige week een bumper voor 10 EUR gekocht bij een sloperij. Niet helemaal perfect, maar waarschijnlijk beter dan wat ik zelf nu heb. Alleen niet de juiste

Zag op de sloop in vijfhuizen een s60 in jouw kleur staan. Vage tent, maar ze doen alleen maar volvo's...
florisjj
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 26.01.2017 - 09:48  ·  #14

Toevallig naam van de sloperij? Dan ga ik eens kijken.....

Kascar geloof ik. Echt een hele vage tent, maar de auto was nog helemaal compleet volgens mij. Heb niet echt in detail gekeken naar de staat, maar leek me nog goed. Wie weet.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 26.01.2017 - 11:43  ·  #15
Sloperijen die online zitten weten het inmiddels wel qua prijzen ja.

Via onderdelenlijn had ik bij Deijne Uden een offerte gevraagd voor een set gebruikte nivomats. Of ik even €450+€15 verzendkosten wilde betalen voor een set die waarschijnlijk al een paar ton heeft gelopen. Dat bedrag vond ik zo absurd, dat ik niet eens een tegenbod heb gedaan.

Meestal hou ik particulieren in de gaten die een volledige auto aan het strippen zijn en in onderdelen verkopen, maar voor slijtage onderdelen wil ik toch meestal nieuw hebben.

Selected quotes for multi-quoting:   0