Slot branstofklepje defect?

of is dat ding altijd open?

T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

Slot branstofklepje defect?

· 
Posted: 02.10.2018 - 09:00  ·  #1
Tijdens het reinigen van de auto zondag kwam ik er achter dat bij het afsluiten van de wagen de tankklep nog gewoon open blijft, ondanks dat er een pal in zit die geblokkeerd kan worden. Hoe zit dat bij de S80's van 2003. hoort daar ook een sluiting te zitten of is die altijd open?

Indien er iets hoort te zitten, hoe kom ik er bij om te zien wat er aan de hand is? Het scharnier heeft de veer ook al met 2 parkertjes vast zitten, dus wil daar toch wel wat aan gaan doien, kan het slot meteen mee.
alko
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Slot branstofklepje defect?

· 
Posted: 02.10.2018 - 09:04  ·  #2
Het klepje sluit pas enige tijd later, nadat je de auto afgesloten hebt.
alko
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.10.2018 - 09:07  ·  #3
De vorige zin is niet helemaal duidelijk, daarom ter verduidelijking.
Nadat je de auto afgesloten hebt duurt het enige tijd voordat het tankklepje sluit.
Dit is normaal.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 02.10.2018 - 09:44  ·  #4
De slot motortjes gaan wel eens kapot, dus als hij na 10 minuten niet op slot zit, kun je hem dempnteren en controleren. Als je de binnenbekleding weg haalt zie je een wit kastje zitten. Hij werkt op 12 volt, + en - op de ene manier dan gaat hij open, + en - andersom dan gaat hij op slot. Dus op die manier kun je m testen.
Soms volstaat open maken en het wormwiel invetten.
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.10.2018 - 10:33  ·  #5
Quote door alko

De vorige zin is niet helemaal duidelijk, daarom ter verduidelijking.
Nadat je de auto afgesloten hebt duurt het enige tijd voordat het tankklepje sluit.
Dit is normaal.

Ah, ok, dat verklaart het een en ander. Zojuist (uren na afsluiten) gecontroleerd en inderdaad het klepje is nu wel geblokkeerd.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.10.2018 - 10:41  ·  #6
Hier in Spanje heb je nog veel tankstations met personeel wat voor je tankt. Zinloos als je het mij vraagt, maar goed, dat is een andere discussie.
Je geeft aan hoeveel je erin wilt hebben en loopt bij de auto weg om te gaan betalen / winkelen etc. Dan is het dus heel handig dat je de hele auto behalve het tankklepje op slot kan doen terwijl je auto wordt volgetankt, terwijl niemand even een deur kan opentrekken en je bagage oid kan stelen. Nu is het hier niet zo crimineel maar ik kan mij plekken voorstellen waar je dit goed van pas kan komen.
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.10.2018 - 14:50  ·  #7
Quote door Bolbo

Hier in Spanje heb je nog veel tankstations met personeel wat voor je tankt. Zinloos als je het mij vraagt, maar goed, dat is een andere discussie.
Je geeft aan hoeveel je erin wilt hebben en loopt bij de auto weg om te gaan betalen / winkelen etc. Dan is het dus heel handig dat je de hele auto behalve het tankklepje op slot kan doen terwijl je auto wordt volgetankt, terwijl niemand even een deur kan opentrekken en je bagage oid kan stelen. Nu is het hier niet zo crimineel maar ik kan mij plekken voorstellen waar je dit goed van pas kan komen.

In dergelijke situaties is het inderdaad handig. Er zijn nog landen met veel/voornamelijk bediende tankstations. (Hier in Lelystad weet ik er 1, volgens mij de enige in de Flevo polder)
Ik had dan eigenlijk een 'release' verwacht, waarbij het klepje daarna dicht gedaan kan worden, maar niet meer open. Zo heeft men het bij de 780 opgelost. (mechanisch, handeltje in de deuropening, net boven de slotvanger)

Zo leer je elke dag weer wat nieuws met een 'nieuwe' wagen.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.10.2018 - 19:07  ·  #8
ik heb de vertraging met vida uit laten zetten, hij vergat soms op slot te gaan, nu geen problemen meer.............................

Selected quotes for multi-quoting:   0