Hoi Hans,
Als fervent skier (en gebruik eigen vervoer ipv meerijden, bus of vliegtuig) moest ik vorig jaar ook sneeuwkettingen kopen voor de Volvo. (net als dakdragers en een skikoffer)
Net als jij wou ik niet de hoofdprijs betalen.. uiteindelijk via Marktplaats geslaagd.
Men vroeg eerst teveel maar ik heb wat links gestuurd met kosten van nieuw en toen kreeg ik ze voor de gewenste prijs
Dus 300 ben je echt niet kwijt hoor!
zelfs nieuw zijn ze goedkoper, mocht je dat willen PM me dan, dan zoek ik het adres er weer bij.
Ik heb Pewag SMX 73 gekocht, een ouder model en voorloper van de huidige en als erg goed in de testen beoordeeld..
Maar die gele koffers (bij de bouwmarkt e.d.) doen het ook prima hoor! Die heb ik mijn lease-golf toen gebruikt en ze brachten me keurig boven op de berg terwijl de sneeuw 20 cm hoog was op de weg oid.. (heb er toen wel 5 uur over het laatste stuk gedaan ipv 45 minuten; Filesss
De mijne zijn gebruikt 2 week geleden, maar op een Renault Laguna met dezelfde bandenmaat.
Het omleggen is te doen in 10 minuten, zoals anderen al zeggen; gewoon even droog oefenen hier in NL.
Een setje werkhandschoenen (Action) en wat plastic of lappen (voor je knieën) mee en dat bij elkaar houden in 1 tas/zak/doos. Dan ben je helemaal klaar en krijg je geen natte knieën of vieze handen!
Succes alvast en waar ga je skiën?
DJ