Kan ik mijn gedachten met jullie delen over een probleem met onze V40? Ik wil even weten of ik in de goede richting denk.
Ik hoor een zoemend geluid wat opkomt vanaf zo'n 60 km/h. Het geluid wordt hoger waneer de snelheid toeneemt.
Airco en kachelventilator uit --> geluid blijft
Op de snelweg rijdend koppeling ingedrukt en toerental stationair --> geluid blijft
Toeren maken terwijl de auto stilstaat --> geen geluid te horen
De velgen blijven koel
Ik denk dat ik hiermee de lagers en rollen van de multiriem kan uitsluiten net zoals de kachelventilator en een hangende remklauw.
Volgens mij is het enige dat overblijft 1 van de wiellagers. Voor m'n gevoel komt het geluid van rechtsvoor, dat is apart want dit wiellager is een aantal jaar geleden vervangen door een nieuw exemplaar van SKF.
Het vervelende is dat een V40 aan de voorzijde een los lager heeft die moet worden ingeperst in het fuseestuk. En om dat te doen moet het fuseestuk in een speciale houder omdat je anders het fuseestuk niet onder de pers kan leggen...
Oh nu schiet me te binnen dat er op de lange as natuurlijk een steunlager zit. Komt het wel eens voor dat deze zo'n herrie gaan maken dat je het hoort in het interieur?
Omdat het geluid pas bij hogere snelheden zich voordoet ben ik bang dat ik het niet kan reproduceren wanneer ik aan het wiel draai wanneer de auto op een brug staat.
Wat zouden jullie doen?
Ik hoor een zoemend geluid wat opkomt vanaf zo'n 60 km/h. Het geluid wordt hoger waneer de snelheid toeneemt.
Airco en kachelventilator uit --> geluid blijft
Op de snelweg rijdend koppeling ingedrukt en toerental stationair --> geluid blijft
Toeren maken terwijl de auto stilstaat --> geen geluid te horen
De velgen blijven koel
Ik denk dat ik hiermee de lagers en rollen van de multiriem kan uitsluiten net zoals de kachelventilator en een hangende remklauw.
Volgens mij is het enige dat overblijft 1 van de wiellagers. Voor m'n gevoel komt het geluid van rechtsvoor, dat is apart want dit wiellager is een aantal jaar geleden vervangen door een nieuw exemplaar van SKF.
Het vervelende is dat een V40 aan de voorzijde een los lager heeft die moet worden ingeperst in het fuseestuk. En om dat te doen moet het fuseestuk in een speciale houder omdat je anders het fuseestuk niet onder de pers kan leggen...
Oh nu schiet me te binnen dat er op de lange as natuurlijk een steunlager zit. Komt het wel eens voor dat deze zo'n herrie gaan maken dat je het hoort in het interieur?
Omdat het geluid pas bij hogere snelheden zich voordoet ben ik bang dat ik het niet kan reproduceren wanneer ik aan het wiel draai wanneer de auto op een brug staat.
Wat zouden jullie doen?