Snelkoppeling benzinefilter

Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

Snelkoppeling benzinefilter

· 
Posted: 16.02.2022 - 13:48  ·  #1
Dag allen, ik wou vandaag even mijn benzinefilter wisselen. Nu wist ik dat ie met een snelkoppeling vast zat, dus daar heb ik even zo'n tang voor besteld. Maar na montage kwam ik er achter dat de koppeling vanaf de tank geen klik zegt.. Niet op het nieuwe of het oude filter..

Hebben hier meer mensen ervaring mee? En is dat een onderdeel van de koppeling zelf? Of meteen een groter probleem?

Baal goed, want ik heb hem bij een vriend onder het huis staan waar hij precies net (niet) past.

Mocht er iemand in de buurt van Amsterdam de gouden tip hebben dan waardeer ik dat zeer.

Wat me wel verbaast, als je naar de foto's kijkt. Is dat alles er vanaf buiten nog prima uit ziet.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

Re: Snelkoppeling benzinefilter

· 
Posted: 16.02.2022 - 14:19  ·  #2
Je kan de koppeling vervangen. de slang moet je verwarmen, dan kun je hem er theoretisch uit krijgen.
Zelf heb ik het opgelost door een koppeling van een sloopauto af te halen die precies dezelfde koppeling had en heb het binnenwerk overgezet (de groene klik ring, bij jou is die grijs geloof ik). Een nieuwe koppeling is natuurlijk beter, maar die waren weer net anders. Bij mij stond hij te lekken op de oprit, dus had wel een vergelijkbare situatie als jij.
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.02.2022 - 16:11  ·  #3
De status nu is dat als ik hem er gewoon op duw en de auto start, hij niet lekt.
Omdat ik helaas daar de auto niet kon laten staan, heb ik even langs twee kanten van het filter een zip-tie getrokken en achter het elleboogje getrokken.
Is natuurlijk niet de definitieve oplossing, dus nu opzoek naar een koppeling!

Alle tips op dat gebied zijn welkom! (Ik ga ook even bij de sloop kijken)

Maar ben ergens ook geneigd om het systeem om te zetten naar iets wat overal te fixen is (slangklem ofzo)
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 16.02.2022 - 20:48  ·  #4
Een slangklem op die harde benzine slang in combinatie met het benzine filter dat een snelsluiting heeft werkt niet, de brandstofdruk perst de leiding er gewoon af.
Ik zou echt adviseren het bij het origineel te houden.
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.02.2022 - 21:29  ·  #5
Staat genoteerd. Ik kwam ook een foto tegen van hoe de koppeling er normaal van binnen uitziet. Maar hoe heb je in godsnaam dat binnenwerk er in en uit gekregen zonder het te breken?

Selected quotes for multi-quoting:   0