Software CFE HW1.4 en progkabel

Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Software CFE HW1.4 en progkabel

· 
Posted: 16.02.2022 - 21:55  ·  #1
Vanaaf een vriend van me die ook nav mijn Vlo een V70 voor zichzelf gekocht heeft op bezoek gekregen.
Hij belde met de vraag hoe het kan als je op de remote unlock drukt alle ramen open gaan.
Ik hem verteld dat dat dus echt niet normaal is waarop hij zei dat ook zo ongeveer alle verlichting gelijktijdig aanspringt.
Toen ging mij het lampje branden dus ik vraag je hebt toch niet zo’n CFE klungel?
Weet ik veel was het antwoord, dus laten komen en gaan zoeken.
Handschoenenkastje niks, dus de kofferbak ingedoken en ja hoor prijs! daar zat het “kleinood”
Frans? Heb je toevallig een kabeltje ergens bij de auto gekregen of gevonden?
Nee Roger heb ik niet.
Nou jongen dat zal je toch echt nodig hebben kom naar binnen we gaan eens zoeken bij Volvotech.
Wel geen Volvotech te vinden dus verder googelen op CFE voor Volvo.
Nog een paar niet-helpende links gevonden en diverse nieuwe types CFE gevonden. (Really?? Hebben ze ooit een 100% functionerende versie gemaakt, of komen ze dan gewoon met een “update”)
Hoe dan ook niets meer voor die ouwe CFE met volgend opschrift:

Volvotech EU
CFE HW:1.40
OBD-V1

Hij heeft dus een programmeerkabel nodig en de bijbehorende software.
Wie kan hem daarmee helpen?
Hij wilt ermee spelen, ik heb gezegd gooi die crap toch in de prullenbak.
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Software CFE HW1.4 en progkabel

· 
Posted: 17.02.2022 - 04:10  ·  #2
De software voor het ding staat gewoon op Swedelotutions.com en dan onder "downloads" Je moet kijken bij de "gewone" kale CFE. De laatste versie -die niet meer ondersteunt wordt- is versie 9.65 Is gewoon te downloaden. Software updater voor Windows is daar ook verkrijgbaar.

Blijf je alleen met het kabeltje zitten. En die ben je wel nodig.

Ik heb zelf ook zon ding, de CFE WiFi met de laatste software versie. Die gaat eigenlijk best goed en heb weinig tot geen problemen met dat ding. Alleen heb ik hem voor onder de schepplaat zitten bij de pedalen. Zit er ergens in de kofferbak ook zo'n aansluiting en zo ja waar moet ik die dan ergens zoeken?
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 17.02.2022 - 09:47  ·  #3
Heb nog weleen CFE plus in de aanbieding (als in te koop ;-) ) die ik niet meer gebruik. Moet alleen het kabeltje nog uit de auto halen.
De (usb) kabel om het ding op een compu aan te sluiten heb ik er uiteraard ook bij. Stuur maar een pm als hij daar interesse in heeft.
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2022 - 16:30  ·  #4
Quote door BBS

De software voor het ding staat gewoon op Swedelotutions.com en dan onder "downloads" Je moet kijken bij de "gewone" kale CFE. De laatste versie -die niet meer ondersteunt wordt- is versie 9.65 Is gewoon te downloaden. Software updater voor Windows is daar ook verkrijgbaar.

Ik heb zelf ook zon ding, de CFE WiFi met de laatste software versie. Die gaat eigenlijk best goed en heb weinig tot geen problemen met dat ding. Alleen heb ik hem voor onder de schepplaat zitten bij de pedalen. Zit er ergens in de kofferbak ook zo'n aansluiting en zo ja waar moet ik die dan ergens zoeken?

Okay thanks dat heb ik gedownload en op de PC geinstalleerd.
Nu nog zo’n kabeltje fixen.
Iemand in de buurt van Maastricht hier die zo’n ding heeft en me even de zaak wilt laten doormeten zodat ik het ding zelf in elkaar kan zetten?
Een andere mogelijkheid zou zijn dat ik iemand een geprepareerde usb kabel stuur die hij dan insteekt op de USB van de programmeerkabel en vervolgens Ohms doormeet vanuit de pin in de CFE houder.
(Beter was natuurlijk een nieuw kabeltje maar blijkbaar accepteren Volvorijders dat ondersteuning na 5 jaar al gestopt wordt.)
Deze CFE zit overigens rechts achter het luik in de kofferbak aangesloten.
In mijn eigen iets oudere V70 zat ie op de RTI speler aangesloten links dus.
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2022 - 16:31  ·  #5
Quote door joriz

Heb nog weleen CFE plus in de aanbieding (als in te koop ;-) ) die ik niet meer gebruik. Moet alleen het kabeltje nog uit de auto halen.
De (usb) kabel om het ding op een compu aan te sluiten heb ik er uiteraard ook bij. Stuur maar een pm als hij daar interesse in heeft.

Joriz, als ik Frans als vriend kwijt wil zal ik van je aanbod gebruik maken.
Goede vrienden doen elkaar geen ellende aan.
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Subject:

· 
Posted: 22.02.2022 - 11:35  ·  #6
Quote door Noob

Quote door BBS

Okay thanks dat heb ik gedownload en op de PC geinstalleerd.
Nu nog zo’n kabeltje fixen.
Iemand in de buurt van Maastricht hier die zo’n ding heeft en me even de zaak wilt laten doormeten zodat ik het ding zelf in elkaar kan zetten?
Een andere mogelijkheid zou zijn dat ik iemand een geprepareerde usb kabel stuur die hij dan insteekt op de USB van de programmeerkabel en vervolgens Ohms doormeet vanuit de pin in de CFE houder.
(Beter was natuurlijk een nieuw kabeltje maar blijkbaar accepteren Volvorijders dat ondersteuning na 5 jaar al gestopt wordt.)
Deze CFE zit overigens rechts achter het luik in de kofferbak aangesloten.
In mijn eigen iets oudere V70 zat ie op de RTI speler aangesloten links dus.

ik heb een CFE plus hier liggen met kabel uiteraard, mocht je ernaar willen kijken of iets dergelijks, dan is daar altijd een mogelijkheid voor. je weet overigens dat je die kabels ook bij hun nog los kunt kopen? (vanuitgaande dat de van volvotech gelijk is aan die van swedesolutions)
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.02.2022 - 14:20  ·  #7
Ik zie alleen een kabel voor een Classic en een Plus?
Deze CFE is net daartussen geproduceerd (die Classic was zo’n grote kast met groene ledjes kan ik me herinneren)
en gezien ze niet als compatibel met meerdere modellen genoemd worden veronderstel ik toch echt dat de penbezetting niet dezelfde is.
Toch bedankt voor het aanbod Frederik

Selected quotes for multi-quoting:   0