Quote door EnnoE34
@Tienklepper
Als je een DOHC 10V motor hebt, dan heb je een andere motor dan de topic starter van dit topic. Inhouden e.d. bij deze variant Volvo moet je vaak zoeken in ontstekking. Verdeler, rotor, bobine en bobine kabels. Gasklephuis zou bij jouw wagen nog mechanisch moeten zijn, anders zal het geen 10-klepper meer zijn maar een 20V 2.4i motorblokje met 140PK.
@ Enno34: 2.4 blokje?
verschilt deze dan zoveel met een 2.5 10v? Ik vind dat een behoorlijk formaat blok onder de kap!
Dit terzijde, Ik heb idd een DOHC 10v onder de kap en ga er dan vanuit dat er een mechanisch gasklephuis in zit. Zo zie je maar dat ik technisch nog niet zo'n wonder ben.
Het was wellicht niet zo handig om dit topic dan nieuw leven in te blazen. Ik dacht dat de klachten wel ongeveer overeen kwamen, vandaar.
Spelen de mogelijke oorzaken die jij opnoemt ook alleen parten tijdens het wegrijden uit stilstand en weer op gang komen vanuit stapvoets rijden? Ik heb namelijk geen klachten als ik op snelheid ben.
Gr,
Jurgen.