SomsTrillen / Schudden

Automaat probleem ??

hijsbeer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

SomsTrillen / Schudden

· 
Posted: 25.04.2013 - 20:44  ·  #1
Af en toe gaat mijn V70 hard trillen / schudden als ik na een wat langere rit het gas maar iets aantik.
Als ik bijv. met de aanhanger een tijd 90 heb gereden en ik geef gas , dan gaat de auto al schudden voordat de snelheid omhoog gaat.
Het toerental gaat dan als ik gas geef van ongeveer 1500 naar 2500 tpm.
Ook zonder aanhanger gebeurt dit soms.
Als ik de lekker doorhaal van 0 naar 200 is er niets te voelen.

Kan dit een probleem met de gear-tronic zijn , of moet het probleem ergens anders in gezocht worden ? :-/

(Inmiddels 379.000 op de teller en voor zover ik weet nog geen Powerflush gehad bij de vorige eigenaar )
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: SomsTrillen / Schudden

· 
Posted: 25.04.2013 - 20:53  ·  #2
Gasklep is wel ok ?
hijsbeer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.04.2013 - 21:00  ·  #3
Geeft dat dezelfde klacht ?

(Ik ben niet zo'n sleutelaar, maar wil graag met misschien wat voorkennis naar de garage !) ^_^
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.04.2013 - 21:19  ·  #4
Ik kan alleen dat trillen niet plaatsen bij de gasklep...
Wel weet ik dat je hiervan de meest wazige klachten kunt krijgen.
Het kan uit de bak wegkomen, maar net zo goed kan het ook een aandrijfas zijn, of een motorsteun.
hijsbeer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.04.2013 - 21:23  ·  #5
Het trillen / schudden komt alleen voor als ik iets gas geef. Daarom denk ik niet dat het van een as komt.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.04.2013 - 21:38  ·  #6
Dan zou ik de motorsteunen eens nakijken.
Ik hoop voor je dat dit ook de oorzaak is.
Succes.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 26.04.2013 - 00:38  ·  #7
...

Subject:

· 
Posted: 26.04.2013 - 00:48  ·  #8
Lijkt mij een probleem veroorzaakt door valse lucht! Zijn je vacuum-slangen, injectorrubbertjes en pakkingen nog wel oké rondom de inlaat en het gasklephuis? Auto's gaan in lage toeren vaak gek doen bij een luchtprobleem. De motor trekt bijvoorbeeld bij stationair draaien de meeste vacuum. Dit merk je dus bij rijden in de lagere toeren! Controleer dit eerst maar eens even. ;) In mijn elektrische topic een uitgebreide uitleg inclusief foto's!

Succes en laat even horen wat je tegen bent gekomen!

Groetjes,

Tristan
hijsbeer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2013 - 11:21  ·  #9
Volgens de garage waar ik vaak kom moet de aandrijfas (steekas) rechtsvoor vervangen worden en zou een Powerflush met deze KM-stand ook wel aan te raden zijn.
Hij vraagt €150,- voor het vervangen van de aandrijfas voor een goede gebruikte.
Is volgens mij best redelijk .(Als dit het probleem oplost zeker !) :happy:
...

Subject:

· 
Posted: 29.04.2013 - 12:42  ·  #10
Een aandrijfasas die trilt (stuitert) oke. Maar een stotterende aandrijfas ken ik dan weer niet! :O
150 euro voor het plaatsen van een gebruikte is redelijk inderdaad. Misschien haalt het wel de triliing weg maar het stotteren is iets anders...
...

Subject:

· 
Posted: 29.04.2013 - 12:51  ·  #11
Het trillen kan "Shudder" zijn.

Verkeerde ATF olie, dan wel zwaar verouderde olie kan de shudder veroorzaken. Lijkt me verstandig om eerst een goede diagnose te doen wat er aan de hand is. Kleur van de ATF olie is niet zo veel zeggend, veel meer of de ATF olie verbrand ruikt.

Overigens klopt het ook dat valse lucht en of motorsteunen voor vreemde gedragingen kunnen zorgen.
hijsbeer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2013 - 13:16  ·  #12
Ik kon nergens op de motorsteunen speling vinden (de monteur heeft dit grondig gecontroleerd) ,en ook alle slangen onder de kap zien er uit als nieuw.
Ik denk dat gezien de KM-stand ik de bak eerst maar eens laat flushen.

Daarna maar eens kijken of de problemen weg zijn .
...

Subject:

· 
Posted: 29.04.2013 - 14:12  ·  #13
Powerflushen lijkt me erg interessant :devil: , en ben dan zeker benieuwd naar wat het gaat brengen.

Langere rit, trillen bij licht gasgeven. De vraag is ook hoe je bak verder schakelt. Begin toch wel benieuwd te worden naar de daadwerkelijke oorzaak. Hoewel sommigen me hier op aan zullen vallen zou ik me eerst grondig achter de oren krabben voor ik bij deze km-stand een powerflush zou gaan uitvoeren bij deze symptomen.

Diagnose, probleem oplossing vaststellen en actie ondernemen lijkt me een verstandigere weg om te volgen. 379.000 is een beste boodschap, en het moet vast mogelijk zijn de bak met enige beleid nog een wat langer leven te gunnen.
frans_v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Subject:

· 
Posted: 29.04.2013 - 14:58  ·  #14
Quote door hijsbeer

Ik kon nergens op de motorsteunen speling vinden (de monteur heeft dit grondig gecontroleerd) ,en ook alle slangen onder de kap zien er uit als nieuw.

Zou zeker gaan voor de powerflush... dit is namelijk de enige manier om de zooi uit je bak te krijgen.. Je moet je niet teveel voorstellen bij het woord power.. er komt namelijk geen power aan te pas!!! het enige wat er power aan is het reinigingsmiddel... verder is het gewoon spoelen.
om de discussie maar weer eens op te kloppen..! Wat betreft de ATF olie... ik persoonlijk ben voor synthetische olie... deze olie verbrand veel minder snel tav de minerale olie.
Rij nu al weer twee jaar met de vol synthetische olie....!

Laat de flush wel doen bij iemand die er verstand van heeft... en dat zijn er in Nederland niet zo veel!!! De Volvo dealer Harrie Arendsen in Ruurlo, Doetinchem, Zevenaar heeft op elke locatie een een flush machine.
Verder heb ik een bijzonder goede ervaring met GS powerflush in Oss, deze flushed op afspraak ook aan huis.... zie korte verslag...; http://www.pa5ca.com/v70/

mvg
Frans...
hijsbeer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2013 - 15:16  ·  #15
Quote door frans_v70

Quote door hijsbeer

Zou zeker gaan voor de powerflush... dit is namelijk de enige manier om de zooi uit je bak te krijgen.. Je moet je niet teveel voorstellen bij het woord power.. er komt namelijk geen power aan te pas!!! het enige wat er power aan is het reinigingsmiddel... verder is het gewoon spoelen.
om de discussie maar weer eens op te kloppen..! Wat betreft de ATF olie... ik persoonlijk ben voor synthetische olie... deze olie verbrand veel minder snel tav de minerale olie.
Rij nu al weer twee jaar met de vol synthetische olie....!

Laat de flush wel doen bij iemand die er verstand van heeft... en dat zijn er in Nederland niet zo veel!!! De Volvo dealer Harrie Arendsen in Ruurlo, Doetinchem, Zevenaar heeft op elke locatie een een flush machine.
Verder heb ik een bijzonder goede ervaring met GS powerflush in Oss, deze flushed op afspraak ook aan huis.... zie korte verslag...; http://www.pa5ca.com/v70/

mvg
Frans...
Mooi verslag !
Ik had inmiddels ook wat filmpjes gevonden .
Ik heb in de regio Rotterdam nog geen adres gevonden.
Eens informeren wat het kost bij GS om het bij mij voor de deur te doen.
Anders er een "uitje" van maken met daarna gelijk een proefrit ! 8-)

Selected quotes for multi-quoting:   0