In mijn XC90 merk ik op dat er in het boordsysteem een flinke spanningsval zit tussen voor en achter. Achter, op de accu meet ik een nette 12.6 volt op direct op de accu. Als ik voor onder de kap meet tussen het 12 volt punt bij de zekeringkast en de massa meet ik nog maar 11.7 volt. Vida detecteert ook die lagere spanning als ik hem aansluit. Omdat de spanning achteraan wel goed is verdenk ik ergens een slechte connectie. Ik heb de rode aansluitingen bij de zekeringkasten al eens losgehad, lichtjes geschuurd en weer gemonteerd maar dat maakt niet uit.
Mijn vermoeden is dan ook dat het niet in de + kant zit maar in de massa van de auto. waar gaat de - van de accu allemaal naartoe. Zijn er speciale massa aansluitingen in de auto die ik kan controleren ?
De auto doet het verder prima maar ik blijf het een gek verhaal vinden. De accu is recent getest en is in principe ook prima.valt bij een koude start terug naar 10.4 volt maar verder prima. Levert nog 702 CCA SAE van de 800.
Ik kon hier zo geen goed topic over vinden vandaar de nieuwe
groeten,
Benno
Mijn vermoeden is dan ook dat het niet in de + kant zit maar in de massa van de auto. waar gaat de - van de accu allemaal naartoe. Zijn er speciale massa aansluitingen in de auto die ik kan controleren ?
De auto doet het verder prima maar ik blijf het een gek verhaal vinden. De accu is recent getest en is in principe ook prima.valt bij een koude start terug naar 10.4 volt maar verder prima. Levert nog 702 CCA SAE van de 800.
Ik kon hier zo geen goed topic over vinden vandaar de nieuwe
groeten,
Benno