Ineens klappert er iets heel erg onder de motorkap van mijn v70 van 1998 bij stationair draaien. Het lijkt op de spanrol want die gaat erg tekeer. Stopt als je gas geeft. Kan ik hiermee blijven rijden of moet ik direct de auto laten staan...?
Ligt eraan hoe hard ie klappert, lijkt mij. Je spanrol varieert sowieso altijd maar als je m nu hoort en ziet klapperen zou ik de spanrol wel snel vervangen. Gaat neem ik aan over de spanrol vd multiriem? Als je gasgeeft neemt de spanning toe dus is t logisch dat t klapperen stopt. De riem heeft zes groeven die m op zn plek houden dus eraf zal ie ws niet gelijk lopen maar een snel ritje voor reparatie lijkt me wel verstandig.
Wipo, t is ook wel leuk als je je even voorstelt ipv van hier binnen komen waaien en meten vragen gaan stellen. T is hier geen gratis helpdesk voor volvo problemen! Dit is een forum van Volvo liefhebbers!
En als je ergens binnenkomt is goedemiddag ook wel het eerste waar je mee kunt beginnen!
Actieve, voorgestelde leden kunnen er vanuit gaan dat niet-voorgestelde leden een mail krijgen van de moderatoren. Wij begrijpen deze reactie(s), niet alleen door jou, en niet enkel in dit topic, maar in 9 van de 10 gevallen heeft het lid al een mail voordat er gereageerd is in het topic.