Speaker upgrade classic 1998

DanielS
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Speaker upgrade classic 1998

· 
Posted: 06.12.2015 - 00:07  ·  #1
Bij deze toch maar een topic want ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik lees dingen over Premium, performance, high performance enz.

Wat heb ik nou echt nodig om de audio in mijn classic te upgraden?
Momenteel zit er een sc-805 headunit in en de speakers zijn voorzien van een witte sticker. Achter in de D stijl zitten ook speakers.

Ik ben een groot liefhebber van muziek dus hoe mooier/voller het geluid hoe beter! Ben benieuwd wat ik dan nodig heb en hoe ik dit het beste kan bemachtigen.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

Re: Speaker upgrade classic 1998

· 
Posted: 06.12.2015 - 00:24  ·  #2
Heb je een externe versterker achter je 805 zitten? Deze zit oftewel onder je passagiersstoel of net voor je kachelradiateur. Zo niet, dan hier maar eens mee beginnen. Dat doet al veel.
Radio upgraden naar een sc900 of sc901 kan ook. Hiervoor is een externe speaker een pre! De standaard originele speakers in een classic zijn van zichzelf al heel goed. Als je deze wil upgraden kom je uit bij de speakers die Dynaudio voor de classic heeft gemaakt (origineel voor Volvo en best zeldzaam). Je kunt uiteindelijk ook voor een ha7400 versterker kiezen, deze komt uit een c70 en geeft veel power en controle!
Duidelijker zo?
gebruiker

Subject:

· 
Posted: 06.12.2015 - 10:17  ·  #3
je kunt ook de din aansluiting omsolderen naar rca en dan aftermarket versterkers aansluiten met eventueel een subwoofer etc.
als je hier dan goede stabiele versterkers gebruikt wil je niet weten wat voor een geluid je uit de orginele speakers kunt krijgen.

succes.
DanielS
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.12.2015 - 19:45  ·  #4
Duidelijk verhaal tienklepper! Ik ben vanavond even in de V70 gedoken maar kan nergens een versterker vinden. Achter in de radio is de aansluiting AMP ook leeg. Onder de stoel zie ik zo een, twee, drie ook geen losse kabels liggen.
Wat heb ik precies nodig om een versterker aan te sluiten? Dan ga ik binnenkort eens even op zoek bij de Volvo sloperijen :)
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.12.2015 - 23:55  ·  #5
Een versterker voor onder de stoel, en een kabel van de radio naar de versterker. Voor het aansluiten van de speakers weet ik 123 niet meer od daar een extra kabel voor nodig was. Dit was ook mijn eerste audio upgrade en alles was plug and play.
DanielS
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.12.2015 - 19:47  ·  #6
Top! Ga ik op zoek naar een versterker+kabel. Daarna maar eens zien of ik setje Dynaudio speakers kan bemachtigen:)
rvg
Forumlid.
Subject:

Gelukt

· 
Posted: 27.12.2015 - 23:31  ·  #7
Dag,

Ik wil ook graag een upgrade van mijn geluid.

Heb jij inmiddels een versterker geplaatst?
Hoe of wat?

tweeters op dashboard kraken. Luidsprekers achterin zitten er wel, maar rechtsachter functioneert niet(meer).
Ik wil het liefste de surround set erin, maar dan moet ik ook weer nieuwe deurpanelen plaatsen.

Kortom: wat heb jij gedaan? Wat is het verschil met voorheen?

gr.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.12.2015 - 14:13  ·  #8
Quote door rvg

Dag,

Hoe of wat?

tweeters op dashboard kraken. Luidsprekers achterin zitten er wel, maar rechtsachter functioneert niet(meer).
Ik wil het liefste de surround set erin, maar dan moet ik ook weer nieuwe deurpanelen plaatsen.

gr.

Mogelijk zijn de tweeters in het dashboard of zit er in de aansluitingen iets niet goed, waardoor ook de speaker rechtsachter ook niet functioneert?
Voor een Dolby surround setup heb je geen nieuwe deurpanelen nodig. wel een ander dashboard met uitsparing in het midden, een kapje, een centerspeaker, een dolbyprocessor (zit vlak voor de kachelradiateur), een SC900 of sc901 radio en externe versterker + nog wat kabels.
Zoals eerder gezegd klinken de originele speakers van Volvo al heel goed, mits natuurlijk goed aangesloten of niet defect. Ik zou eerst de setup wijzigen en dan kijken hoe de speakers het doen. Als ze dan nog steeds kraken of niet werken, kun je ze vervangen voor standaard originele en dan eens luisteren hoe het bevalt.
Voor hele technische vragen kun je een pb sturen naar KnipsS70.
gebruiker

Subject:

· 
Posted: 28.12.2015 - 18:30  ·  #9
Quote door rvg

Dag,

Hoe of wat?

gr.

Ik weet niet waar je vandaan komt anders kom eens aan dan ik de zaak effe voor je nakijken,veranderen etc...
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 28.12.2015 - 18:39  ·  #10
idd moet je even bij volvo steunpunt limburg langs :thumb: :-) :happy: :lol: :D
rvg
Forumlid.
Subject:

Hoe verder?

· 
Posted: 06.01.2016 - 16:54  ·  #11
Dag luitjes,

Allereerst bedankt voor de reacties en de uitnodiging om langs te komen in Limburg.
Helaas woon ik precies aan de andere kant van het land(daar waar we nu op de straten schaatsen)!

Ik ben in contact met iemand voor een c70 dolby set, maar volgens mij is dit niet ideaal om te doen! Toch?

Ik heb een niet originele enkel dins autoradio (aangesloten: parrot mki9100).
Wat adviseren jullie mij?

- Eerst versterker aansluiten onder de passagiersstoel? Welke versterker?
Er liggen kabels onder de stoel(zie bijlagen)!

- tegelijkertijd problemen met de speakers(tweeterrechts dash en speaker rechtsachter) opzoeken en oplossen!

Andere radio? Ik wil graag enkel DIN(zonder cd of cassette)(heb ik nu ook).

Moeten er nog kabels getrokken worden?
Welke? Waarheen?

Nog ideeën waar ik een surroundset v70 weg kan halen?

Alvast bedankt.

Rik
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
gebruiker

Subject:

· 
Posted: 08.01.2016 - 19:27  ·  #12
Heeyy rik

Heb vandaag een parrot meegebracht en ga in het weekend testen.
Dan maak ik voor jou een mooi schema zodat je het geheel makkelijk aan kunt sluiten.
Komt in orde :thumb:
rvg
Forumlid.
Subject:

Dan is de stap genomen

· 
Posted: 30.01.2016 - 22:19  ·  #13
Op en met veel advies van knip vandaag begonnen aan het inbouwen van een Kenwood versterker in de classic.
Knip s70 heeft een kabel voor mij gemaakt, zodat de parrot werkende blijft. Wat een verschil in geluid, nog geen premium set, maar zeker de moeite waard.
Kabels trekken, kabels wegwerken, bekleding lostrekken en vooral genieten dat het mij zelf is gelukt.
Nu stop ik met het upgraden van het geluid en ga ik maar eens genieten.

Nog op het programma:
Auto zsm goed wassen.
Beurtje.
Spuiten van (speciaal uit Zweden bestelde) kapjes voor dichten bumper ivm verwijderen koplampwissers.

Vorige week de 275000 gehaald. Leuk moment.

[img][/img]
gebruiker

Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 00:12  ·  #14
Mooi dat het gelukt is en vooral dat de spullen ook allemaal naar wens functioneren :thumb:
Als ik het het kan kan jij het ook :D
Als er nog eens iets is dan bel je maar de limbo hotline :D
Veel luister en bel plezier :thumb:
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 09:54  ·  #15
Dit is zeker aan knip toevertrouwd! Veel plezier met de upgrade en top dat het inbouwen zelf is gelukt! :thumb:

Selected quotes for multi-quoting:   0