Speakers schoonmaken

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Speakers schoonmaken

· 
Posted: 12.04.2016 - 21:20  ·  #1
Heb een set gebruikte high performance speakers (voorzijde v70n) gekocht waarvan er een kraakt. De verkoper doet niet moeilijk om te ruilen maar geeft als tip de speaker schoon te blazen met perslucht of iets dergelijks vanwege stof wat erin is gekomen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Speaker ziet er verder prima uit.
Ik heb geen perslucht, ja een fietspomp, voordat ik de moeite ga doen wilde ik f polsen of iemand hier iets over heeft te vertellen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Speakers schoonmaken

· 
Posted: 12.04.2016 - 22:17  ·  #2
Denk dat er maar 1 oplossing is, en dat is vervangen. Klinkt als een beschadigde spreekspoel, dus is niet te repareren.
(Voordat er allerlei reacties komen: uiteraard is alles te repareren, maar kosten technisch zeker niet haalbaar)
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.04.2016 - 11:54  ·  #3
Kan t wel even proberen als ik toch de andere kant ga aansluiten (die kant doet het wel goed). Maar geef het eigenlijk ook weinig kans. Dank voor je reactie.
staaf
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 13.04.2016 - 15:34  ·  #4
Al er idd al iets tussen de magneet en de spreekspoel is terechtgekomen kan je daar nog niet bij zonder de stofkap er af te snijden.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.04.2016 - 18:21  ·  #5
Quote door Waltersan

Denk dat er maar 1 oplossing is, en dat is vervangen. Klinkt als een beschadigde spreekspoel, dus is niet te repareren.
(Voordat er allerlei reacties komen: uiteraard is alles te repareren, maar kosten technisch zeker niet haalbaar)

Volledig mee eens.
Kraken is inderdaad het aanlopen van de spoel.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.04.2016 - 09:38  ·  #6
Heb de speaker gisteren teruggestuurd, ze gaan een andere opsturen (gekocht bij een handelaar in gebruikte onderdelen). Hopelijk dit keer een goed werkend exemplaar, dan kan ik eindelijk het audioproject afronden.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.04.2016 - 13:36  ·  #7
Nieuwe (gebruikte) speaker ontvangen en deze is gelukkig wel goed.
Voor de zoveelste keer het deurpaneel eraf (begin er handigheid in de krijgen) en naast de achterdeuren nu ook de voordeuren voorzien van high performance speakers. Wat een verschil de oude (met papieren conus).
Alles nu high performance inclusief niet aangesloten center haha. Wie weet hang ik er ooit nog is een 801 of 803 in. Voorlopig ben ik er wel f klaar mee. Eerst de raamblokjes maar is doen (mag wéér het deurpaneel eraf :P )

Selected quotes for multi-quoting:   0