Na een mooie periode probleemloos rijden met mijn V70 (alweer zo'n 8000km op de teller erbij geklokt in 5maandjes) heb ik nu een klein euvel waar ik zelf niet goed uit kom.
Nadat de volvo afgelopen zondag (met dat topweertje) buiten geparkeerd had gestaan reed ik de A50 op, en het viel me al snel op dat mijn buitenspiegel stond te klapperen. Ik probeerde hem met de electronische bediening te verstellen, maar dat gaf eigenlijk geen reactie. Het zag er uit alsof het spiegeltje een beetje in de wind stond te wapperen dus ik ben snel op een parkeerplaats gestopt.
Nadere inspectie gaf al snel de conlusie dat het spiegelglas van mijn buitenspiegel alleen nog maar aan één randje rubber(?) zat vastgekleefd (bovenin) en dus inderdaad voor de rest gewoon in de rijwind stond te klapperen. De verbinding tussen de spiegelhouder (die elektrisch bediend wordt) en het spiegelglas was er nauwelijk meer, vandaar dat die bediening ook niets opleverde. Ik heb het glas losgetrokken (daar was nauwelijk kracht voor nodig) van het resterende stukje lijm/rubber en ben zo verder gereden naar huis. Thuis bleek bij nadere inspectie van de andere buitenspiegel dat deze ook heel erg los zat, dus deze heb ik ook maar preventief verwijderd.
Ik kan over dit probleem op dit forum niets vinden, wel over loszittende binnenspiegels, en kapotte buitenspiegelunits, maar niemand die iets van loshangend glas heeft. Google biedt wel soortgelijke problemen, maar geen echte oplossing.
Heeft iemand enig idee met wat voor soort materiaal de spiegel op de spiegelhouder bevestigd is? Het lijkt een soort gelachtig dubbelzijdig tape, waarvan dus de kant die tegen de spiegel zit uitgedroogd lijkt te zijn en daardoor heeft losgelaten. Ik zou graag de spiegel weer vastzetten, maar de lijm die ik daarvoor voor ogen had is wel geschikt voor rubber, maar niet voor siliconen (waar dit materiaal wel heel erg op lijkt). Zie bijgevoegde foto's.
Heeft iemand enig idee hoe zijn/haar spiegels bevestigd zijn? Wat voor materiaal is te zien op de foto?
Nadat de volvo afgelopen zondag (met dat topweertje) buiten geparkeerd had gestaan reed ik de A50 op, en het viel me al snel op dat mijn buitenspiegel stond te klapperen. Ik probeerde hem met de electronische bediening te verstellen, maar dat gaf eigenlijk geen reactie. Het zag er uit alsof het spiegeltje een beetje in de wind stond te wapperen dus ik ben snel op een parkeerplaats gestopt.
Nadere inspectie gaf al snel de conlusie dat het spiegelglas van mijn buitenspiegel alleen nog maar aan één randje rubber(?) zat vastgekleefd (bovenin) en dus inderdaad voor de rest gewoon in de rijwind stond te klapperen. De verbinding tussen de spiegelhouder (die elektrisch bediend wordt) en het spiegelglas was er nauwelijk meer, vandaar dat die bediening ook niets opleverde. Ik heb het glas losgetrokken (daar was nauwelijk kracht voor nodig) van het resterende stukje lijm/rubber en ben zo verder gereden naar huis. Thuis bleek bij nadere inspectie van de andere buitenspiegel dat deze ook heel erg los zat, dus deze heb ik ook maar preventief verwijderd.
Ik kan over dit probleem op dit forum niets vinden, wel over loszittende binnenspiegels, en kapotte buitenspiegelunits, maar niemand die iets van loshangend glas heeft. Google biedt wel soortgelijke problemen, maar geen echte oplossing.
Heeft iemand enig idee met wat voor soort materiaal de spiegel op de spiegelhouder bevestigd is? Het lijkt een soort gelachtig dubbelzijdig tape, waarvan dus de kant die tegen de spiegel zit uitgedroogd lijkt te zijn en daardoor heeft losgelaten. Ik zou graag de spiegel weer vastzetten, maar de lijm die ik daarvoor voor ogen had is wel geschikt voor rubber, maar niet voor siliconen (waar dit materiaal wel heel erg op lijkt). Zie bijgevoegde foto's.
Heeft iemand enig idee hoe zijn/haar spiegels bevestigd zijn? Wat voor materiaal is te zien op de foto?