Ter info: Na 21 jaar deed de verwarming van het spiegelglas het niet meer. Na demontage leek het erop dat bij weerstandmeting de verwarmingsspiraal een draadbreuk had, waarschijnlijk bij de stekker aansluiting. Op de oude spiegel kon ik alleen een logo ontdekken dat iets van een H had.en made in Germany. Hoewel een ander logo, zou misschien wel Hagus zijn die OEM de spiegel gemaakt had. Ik kon verder niets anders vinden, ook geen website van Hagus (overgenomen door andere firma zou te lezen), maar toch voor 15,- een glas besteld (gokje, was benieuwd of dit dan hetzelfde zou zijn of in ieder geval dezelfde kwaliteit qua ontwaseming)). De achterzijde leek niet op het origineel maar toch gemonteerd. Meteen viel me op dat het veel langer duurde voordat condens weg was en ook na langere tijd grotere waterdruppeltjes weg waren. Omdat ik dit toch niet fijn vond alsnog na 3/4 jaar voor de winter een Volvo-glas besteld bij Wikingerparts voor 45,- omdat bij de dealer dit 69,50 zou moeten kosten, partno. 9171308 en 9171310. Op de sticker van de nieuwe spiegel: gemaakt door MM Schleiz GmbH = Magna Mirrors. Het vergelijk:
-weerstandsmeting van oude Volvo spiegel en nieuwe Volvo spiegel, allebei ~8 Ohm. Hagus spiegel ~16 Ohm.
-Volvo spiegel was binnen ~1 minuut van 15 naar 20 °C. Hagus spiegel na ~ 3 minuten (gemeten met infrarood thermometer)
-eindtemperatuur: Volvo spiegel 40 °C, Hagus 30°C
Voor mij was het dus in dit geval goedkoop = duurkoop, maar ik heb nu wel weer snel volledig ontwasemde spiegels.
-weerstandsmeting van oude Volvo spiegel en nieuwe Volvo spiegel, allebei ~8 Ohm. Hagus spiegel ~16 Ohm.
-Volvo spiegel was binnen ~1 minuut van 15 naar 20 °C. Hagus spiegel na ~ 3 minuten (gemeten met infrarood thermometer)
-eindtemperatuur: Volvo spiegel 40 °C, Hagus 30°C
Voor mij was het dus in dit geval goedkoop = duurkoop, maar ik heb nu wel weer snel volledig ontwasemde spiegels.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).