Quote door Duidelijk
Quote door Scootah
Quote door Duidelijk
Dag Scootah,
Hier een link naar een YouTube filmpje.
Dit kan een oorzaak zijn voor lekkage.
https://youtu.be/-nfLL5GpgxQ
Frans, dank voor de tip! Net de handschoentest gedaan. Handschoen wordt helaas opgeblazen....dus geen vacuum zuiging. Wat valt hieruit af te leiden?
Zit nu te twijfelen: nog geld stoppen in dure reparatie of Volvo voor onderdelen verkopen?
Overwegingen die daarbij ook een rol spelen is dat vanuit de overheid diesel rijden ook steeds onaantrekkelijker gemaakt wordt en je in veel landen met een oude diesel de steden niet meer in komt.....
* Wat je hieruit kan afleiden is dat de PCV (Positive Carter Ventilation) is verstopt. Hierdoor wordt er teveel druk opgebouwd in het carter. Deze druk duwt als het ware op de keerringen die de olie tegen moet hoeden. Bij hogere toerentallen wordt de duk nog hoger. Persoonlijk denk ik aan een keerring ipv de plug omdat je bij koude olie geen verlies hebt. ( maar dat is puur speculatief)
* Wat je moet doen is voor mij lastig voor je te bepalen. dat zul je toch zelf moeten afwegen. Zoals meer leden hier voorstellen is het probleem eerst te onderzoeken, pas dan kun je een inschatting maken.
Frans, dat beeld begin ik inderdaad ook te krijgen. De vraag blijft natuurlijk wat het zwakste punt was dat het heeft begeven bij de hogere druk. Daarom probeer ik mijn auto nu op een brug te krijgen en zonder bodemplaat de motor kort te laten draaien (met vers gevulde olie). Ben ervan overtuigd dat het grootste lek dan snel te vinden is. Wat de hogere druk nog meer voor schade aangericht heeft en of de lagers, zuigerveren, etc. al schade opgelopen hebben, zal daarna moeten blijken.
Op grond van de diagnose op de brug zal ik mijn plan moeten trekken. Vrees toch voor hoge kosten....maar goed, even afwachten wanneer het autobedrijf, waar ik hier in Zoetermeer contact mee gehad heb, mij kan slepen naar zijn brug.