Quote door markstap
Ik weet niet of bij dit type de injectors ook ingeleverd moeten worden? In ieder geval is het vandaag weer mis gegaan..
motorstoring service vereist, eerst in noodloop en na een paar keer opnieuw starten totale uitval. Afgesleept door een vriendelijke vrouwelijke wegenwacht die 100% zeker was dat het roetfilter verstopt zat. Na twee keer uitgelegd te hebben dat deze auto geen roetfilter heeft heb ik het opgegeven.
Ik hoop dat de auto naar nederland gesleept wordt en ik een vervangende auto van de anwb krijg.
Ik ben behoorlijk klaar met deze verder fijne v70, mocht er iemand interesse in overname hebben hoor ik het graag.
Mark, als ik je laatste post nu nog een keer goed lees moet ik je toch wat meegeven:
Als een EGR klep open blijft staan krijg je soortgelijke symtomen.
Motorstoring, noodloop, stationair lopen, uitval bij de minste belasting (opkomen koppeling) en vervolgens niet meer aan de praat te krijgen.
De klep wordt verstelt door nylon tandwielen die aan ouderdom onderheving zijn. Het kan voorkomen dat deze tandwielen zo versleten zijn dat ze op elkaar vastlopen.
Warmte krimp kan ze weer laten loskomen.
Als je in Vida de EGR activeert krijg je soortgelijk klachten. De motor smoort letterlijk.
Heb jij nu ook uitval van overige elektronica of is het alleen de uitval van de motor?
Bij mij is de anwb hier ook een poos mee zoek geweest omdat er vage foutcodes uit voort kwamen.
EGR stekker eraf, klap met de hamer op de klep en ik kan met beperkt koppel weer verder.
Nieuwe klep erop en probleem nooit meer meegemaakt.
Geen idee of dit bij jou speelt maar neem het mee in gedachte.