Hallo allen,
Sinds kort heb ik een probleem met mijn auto. Het gaat om een Volvo S60 2.4 Bi-Fuel (LPG) 140pk Aut. met ongeveer 312.000 km op de teller.
Ik zal het één en ander even opsommen:
Heeft iemand dezelfde ervaringen of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? De auto rijdt perfect op benzine, maar wanneer ik over ga op LPG blijft het toch spannend.
Met vriendelijke groet,
Cognac
Sinds kort heb ik een probleem met mijn auto. Het gaat om een Volvo S60 2.4 Bi-Fuel (LPG) 140pk Aut. met ongeveer 312.000 km op de teller.
Ik zal het één en ander even opsommen:
- Er werd een schokkend gevoel geconstanteerd wanneer men voornamelijk ~90 km/h rijdt en waarbij de motor ~2000 RPM draait. Dit is verholpen door het gasverdeelblok te reviseren. De filter voor het gasverdeelblok was ook vervangen;
- Daarna ging het een tijdje goed. Geen problemen. Tot het moment kwam dat de motor spontaan uit ging wanneer men met de auto rijdt. Dit gebeurt alleen wanneer de motor op LPG draait. Na de eerste keer duurde het weer een tijdje voordat het probleem kwam. Om weer verder te kunnen moet ik de motor weer op benzine schakelen om te kunnen starten. En om één of andere reden is het de volgende dag weer goed;
- Vervolgens kwam het probleem steeds vaker, maar ik zag ook een verband. Wanneer ik net de LPG tank vol heb getankt, gebeurt het probleem niet. Totdat de meter van de LPG op ongeveer 5/8 staat, dan kan men binnen de kortste keren weer een probleem verwachten waarbij de motor zomaar uit gaat.
Heeft iemand dezelfde ervaringen of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? De auto rijdt perfect op benzine, maar wanneer ik over ga op LPG blijft het toch spannend.
Met vriendelijke groet,
Cognac