Je kunt natuurlijk ook een (dry) inlegfilter kopen (bv AMSOIL EA) [target=http://www.amsoil.com/catalog.aspx?code=EAA211-EA][/target], maar er zijn er meer. Ik gebruik zelf dus de AMSOIL. Boor een 30 tal gaatjes (2mm) in het onderste deel van de luchtfilterbox. Bij voorkeur aan de "koude lucht kant" (volg met een staaldraad de koude luchtstroom tot aan de filterbox). Dit zorgt voor net een beetje meer koude lucht/geluid als je het nodig hebt. (reken nou niet gelijk met "turbo waardes').
Als je meer geluid wilt dan zaag je aan de achterkant de hele hoek weg en dat mag ruim. Zorg er wel voor dat er genoeg frame overblijft voor het (blijvend) monteren van de deksel (bovenzijde filterbox). In dit geval moet je het filter na elke 20K schoonmaken ipv 50K.
Je kunt natuurlijk een wet filter nemen (K&N etc) maar dan loop je (zeer beperkt) risicio dat je LMM (luchtmassameter) besmet wordt met filter olie. Dit merk je overigens pas (indien te veel, dan te laat) na 3 a 4 keer cleanen/oliƫn van het filter (of je spuit je hele bus erop dan heb je na 100km al prijs).
PS zonder gaatjes rijdt de Volvo ook goed, maar je mist theoretisch wat lucht maar niettemin , iets soepeler, net iets zuiniger en ook nu geen topverschillen. Ik vind dry luchtfilters gewoon beter dan papier modellen en gaan langer mee (bespaart wat euro's).