Sportuitlaat (aftermarket)

 
 
 
 
 
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 45
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Simons Sportuitlaat

 · 
Posted: 17.09.2014 - 16:57  ·  #16
Filmpje:

Volvo V70 2.5T -05 3" exhaust sound: http://youtu.be/DDD72atkXgs
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 46
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Simons Sportuitlaat

 · 
Posted: 17.09.2014 - 17:19  ·  #17
hmja, dat kan wel eens storend luid zijn.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 45
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Simons Sportuitlaat

 · 
Posted: 17.09.2014 - 17:27  ·  #18
Ja dit 3.5 inch
Voor 2.4 is 2.5 inch.

kan verder niet veel vinden over het bedrijf.
althans leesbaar zonder translate

Misschien toch maar standaard.

Ga er wel bestellen.
Twijfel tussen gewoon en sport
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 46
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Simons Sportuitlaat

 · 
Posted: 17.09.2014 - 17:43  ·  #19
Sportief geluid is leuk, als het er maar niet is bij constante snelheden. Een te luide brom is rete-irritant en kan zelfs tot hoofdpijn leiden. Een van de redenen waarom ik liever iets laat maken ipv zo te kopen.Bij Jeeps wordt bijv nog wel eens een zgn cherrybomb geplaatst, dat geeft (voor buitenstaanders) een briljant (Amerikaans) geluid, er valt echter niet constant mee te rijden.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Simons Sportuitlaat

 · 
Posted: 17.09.2014 - 19:55  ·  #20
Houdt er rekening mee dat RVS 304 heel standaard RVS is. Dit is materiaal wat redelijk bestand is tegen zeewater (zout water) maar niet een oneindig leven zal hebben.

Beter zou zijn RVS316 (beter bestand tegen chemische omgeving als zout water) of RVS310 (hittebestendig), maar ik durf niet te zeggen of deze ook gebruikt worden in uitlaten.

RVS304 heeft nog steeds kans op roest-/corrosievorming na bijvoorbeeld een aantal winters met strooizout.
Het zal waarschijnlijk wel beter zijn dan een gegalvaniseerde (verzinkte) uitlaat, deze gaat roesten zodra de zinklaag "verbruikt" is (Anode-effect).

Wat wil ik hiermee zeggen... RVS304 klinkt misschien voor de leek heel speciaal, maar het is niet meer dan "pisbakkenRVS".
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 45
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Simons Sportuitlaat

 · 
Posted: 17.09.2014 - 20:09  ·  #21
En wat is rvs in verhouding tot chroom staal?

Volgens site uit Zweden werken ze met SiS2333 (18/8-stål)

Ben niet zo metallurgisch onderlegd.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 45
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Simons Sportuitlaat

 · 
Posted: 18.09.2014 - 10:47  ·  #22
Mod,
Misschien een idee om dit topic te hernoemen naar iets van "Sport" of aftermarket uitlaat voor je Volvo en te verplaatsen naar Accesoires voor je Volvo.

Powerbuy gaat hem niet worden
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Sportuitlaat (aftermarket)

 · 
Posted: 18.09.2014 - 11:00  ·  #23
@Plein:
U vraagt, wij draaien! :D
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Sportuitlaat (aftermarket)

 · 
Posted: 18.09.2014 - 16:58  ·  #24
Quote door Plein69

En wat is rvs in verhouding tot chroom staal?

Volgens site uit Zweden werken ze met SiS2333 (18/8-stål)

Ben niet zo metallurgisch onderlegd.


RVS is eigenlijk een "mix" van staal (ijzer met een bepaald percentage koolstof, Fe + C), Chroom (Cr) en Nikkel (Ni).
18/8 Chroomstaal is een aanduiding van RVS waarbij de verhouding Chroom, Nikkel en staal mee wordt aangeduid. (18% Chroom, 8% Nikkel en de rest bestaat uit staal met enkele kleine hoeveelheden overige legeringselementen).
18/8 Chroomstaal is hetzelfde als RVS304.

Hier een makkelijk leesbare link over RVS waar best wat verschillende soorten RVS worden beschreven: http://nl.wikipedia.org/wiki/Roestvast_staal en http://www.tevako.nl/Over-tevako/rvs.php

Als je meer vragen hebt, wees zo vrij. 't Is deels m'n dagelijks werk
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Sportuitlaat (aftermarket)

 · 
Posted: 18.09.2014 - 19:34  ·  #25
Pepijn, kan je dan geen uitlaat voor ons maken O-) :-)
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Sportuitlaat (aftermarket)

 · 
Posted: 18.09.2014 - 23:14  ·  #26
Ik werk meer met staal en weinig met RVS. Daarbij missen we op het werk 1 belangrijke machine, namelijk een buizenbuiger.

Wij werken voor zeker 80% met plaatstaal. Geen "autoplaat" maar plaatwerk tussen 1 en 100mm (soms zelfs dikker) en snijden dit middels laser, autogeen of plasmasnijprocessen. Daarnaast kan dit materiaal gekant worden tot een maximale lengte van 7,2m met een perskracht van 600 ton en/of verspaand worden tot 7m lang. Ook de lasafdeling is netjes uitgevoerd met o.a. kraancapaciteit tot 30 ton (gecombineerd) en anders d.m.v. inhuur van kranen (onlangs nog een ponton bij ons weg gegaan van ±70 ton, was wel mooi om te zien). Kortom, de dikte waar uitlaten van gemaakt worden is voor ons veel te dun en missen we dan dus ook de machines voor.

Evengoed heb je de vaktechnische kennis wel nodig om klanten van advies te kunnen voorzien en uit interesse leer je over de jaren vanzelf meer en meer over de diverse materialen, waaronder dus RVS en een beetje over aluminium. Daarnaast werken we steeds meer met hoogsterkte stalen zoals deze (in steeds dunnere maar sterkere vormen) ook in de chassis en kooiconstructies van auto's voorkomen.

Overigens hebben we wel behuizingen gemaakt voor einddempers... alleen waren die volgens mij voor diesellocomotieven, dus wat aan de grote kant voor onder onze Volvo's :lol:

Hier een voorbeeldje van een ponton:


Maargoed, sorry dat ik nu het topic wat teveel kaap en teveel afwijk van de oorspronkelijke bedoeling van dit topic.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Sportuitlaat (aftermarket)

 · 
Posted: 19.09.2014 - 08:14  ·  #27
Sodeju!
Das een mooie toko voor het A-Team. Daar kon BA zijn laskwaliteiten wel lo0slaten op een of andere tractor die bloemkolen en aardappels schiet
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

RVS Uitlaat

 · 
Posted: 19.09.2014 - 08:22  ·  #28
Pepijn heeft wel gelijk.... Als ik zie wat er wat aangekaaid met de zg RVS uitlaten, ga ik in een deuk van het lachen... RVS304 is gewoon toei en wil je niet onder de auto ! RVS304 van 0.8-1.0 mm dik, word tegen de hoofdprijs verkocht en ook als zijnde 'roestvrij'. Wel, vergeet het maar.

Wil je een echt goede, handgemaakt RVS316 uitlaat onder je auto, incl. goede kat, tel dan gewoon op een 1500-1800 euro voor een complete uitlaat..., maar dan heb je ook wat.

Ik heb zelf ook ee zg 'Cherrybomb' onder mijn 850 zitten, geheel express, en ja ik kan niemand met een estate deze rioolpijp aanraden :). Voor een sedan is het goed te doen. Voor plaatjes zie:

Voor ploatjes:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,32761.9345.html
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Sportuitlaat (aftermarket)

 · 
Posted: 19.09.2014 - 08:25  ·  #29
Geweldig Dirk!!! I love it!
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Sportuitlaat (aftermarket)

 · 
Posted: 21.09.2014 - 16:24  ·  #30
Mooi Dirk!!

Heb ff stukje zitten lezen. Mooi werk!! Maar kan je uitleggen waar een cherry bomb voor is en hoe het werkt?!
(Misschien is dat wat voor nieuw topic... ) anders word het zo off-topic
 
Selected quotes for multi-quoting:   0