Reden om te vragen is dat Svala aangaf dat ze wel de software konden laden, maar niet zeker wisten of ze de parkeerverwarming werkend kregen. Lijkt me toch dat ze me dat moeten kunnen vertellen voordat ik akkoord geef voor een 250 euro software upload? Is af fabriek ingebouwd...
Die 250 + 350 euro voor een tweedehandse standkachel is dan toch wel veel ( en dan heb je nog geen afstandbediening ), zonder dat je garantie hebt, dat het werkt.
Ik investeer nu < 200 euro en dan heb ik een nieuwe onafhankelijk lucht standkachel.
De chinees zegt dat ik geen import en BTW hoef te betalen, hebt dat een keer eerder gehad met een mini PC en via DHL en de waarde op dat pakketje was gewoon iets van 240 dollar.
We zien wel
Software kost geen €250.
Als de zuheizer nu werkt, kun je hem na software installatie ook gewoon laten werken.
Als hij nu niet werkt als zuheizer, zal hij het ook niet doen als Standkachel..
Moeten bij v70 3 volgens mij 2x software gedownload worden.
Zal morgen mijn collega eens vragen.
Zo tank aansluiting is gemaakt. Ik heb een benzinetank sluiting gebruikt van een modelbouw vliegtuig,was ik even vergeten dat die ook bestonden. Vlieg namelijk al 30 jaar modelbouwvliegtuigen maar de laatste 15 jaar alleen nog maar elektrisch.
Eerst een klein gaatje in de tank met een soldeerbout. Daar een oog ingeschroefd met een kabel
aan het oog zodat het gat dat ik smelt niet in de tank valt. Zie foto 1 en 2 .
Dan met een brander ( bij benzine auto extra voorzichtig AUB ) de pijp verwarmt over de kabel en het oog langzame het gat smelten. ( Foto 3 ) .
Niet forceren het duurt even.
De pijp mag iets groter zijn als de tank plug, ik heb hem moeten ruimen met de warme pijp, ik was blij dat er geen kleine stukjes plastic in de tank zijn gevallen bij het ruime bleven plakken aan de buis.
Diepte meten, slang op maat maken. Foto 4
En plug er in en schroef aandraaien zo dat het rubber uitzet. Foto 5
En klaar, uurtje werk.
Dat scheelt een hoop tijd in vergelijking met de tank er onderuit halen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Standkachel is binnen 209 dollar all in.
Belasting is direct betaald aan DHL door de winkel in China, waardoor je dus geen handelings-kosten hoeft te betalen. Zeer komplete zelfs een tank aansluiting meegeleverd waar Webasto alleen al 40 euro voor vraagt.
Aangesloten en direct starten, dat werkt dus niet, zat nog geen doesel in de leiding. Maar er zat nog diesel in de unit die dus even verbranden, hij is getest voor verzending. Even diesel slang vol krijgen, en hij start heel netjes met bijna geen rook.
Lucht uitlaat temperatuur is meer dan 130 graden ( meter stopt daar )
Dat zal dus wel lekker warm worden in de auto.
Tot dus ver 1 nadeel en dat is het stroom verbruik in idle.
Dat is 100mA , klinkt niet veel maar na 240uur ( 10 dagen ) is je accu toch wel bijna 1/2 leeg.
Als ik de Carberry in de auto stop is dat niet zo een probleem. Want dan wordt het volledig
via de Carberry geregeld ( unit wordt met RS232 aan gestuurd ) en kan ik de unit via een relais helmaal uitzetten.
foto's filmpje volgt
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Vandaag onder de auto gelegen on te kijken waar ik precies de standkachel binnen ga monteren.
Er is meer dan genoeg ruimte om de kachel in en uitlaat te monteren.
het probleem alleen is dat ik negens goed bij kom. het hitteschild van de uit laad zit in de we.
Oke voor het hitteschild te verwijderen moet de uitlaat er onderuit. Geen probleem dacht ik.
De auto heeft de dubbele uitlaat, en die is uit 1 stuk tot het roet filter.
3 en 4 en 1 zijn een stuk ik kan mij niet voor stellen dat die er in 1 stuk onderuit kan, zeker niet als ik alleen ben. Ik geloofde het zelf niet en ben er twee keer onder gekropen om het te controleren.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).