Standkachel en accu

RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Standkachel en accu

· 
Posted: 28.02.2018 - 15:50  ·  #16
volgens mij is de belasting van de accu bij starten ook heel anders dan bij gebruik voor een standkachel. Starten vraagt heel kort, 5 seconden ofzo, een flink vermogen van de accu, terwijl de standkachel over een langere duur, met dit weer 45 minuten, laag vermogen vraagt. Maar wel je waterpomp, de ventilator van de kachel zelf, de interieurkachelwaaier, de brandstofpomp. Allemaal niet enorme stroomverbruikers maar ook niet niets. Dus of er daarna nog genoeg pit in je accu zit voor die 5 seconden...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 28.02.2018 - 16:27  ·  #17
als je blok al lekker voorverwarmd is, zal hij ook sneller aanslaan, dus minder vermogen nodig.
Kees1980
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 02.03.2018 - 20:23  ·  #18
Toch maar een nieuwe accu in gehengeld:

https://www.accumegastore.nl/a…-accu.html

Merkte bij starten gelijk dat hij beter aanslaat. Goeie preventieve vervanging in mijn ogen.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 02.03.2018 - 20:44  ·  #19
Ik was altijd een fan van Varta.
Ook die zijn er achter dat accu's niet te goed moeten zijn.
Zo ken ik iemand die bij Varta heeft gewerkt, en zijn dus 5 kwaliteiten die ze maken, de flut kwaliteit zetten ze hun eigen naam niet op, omdat het troep is.
Ik heb in 3 jaar 2 100ah accu's mogen kopen.
De laatste is dus een bosch geworden...
Voor mijn geen Varta meer.
( sinds Varta onderdeel is van Johnson Controls kan je er maar beter afblijven is mijn ervaring )
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2018 - 10:10  ·  #20
Je kunt beter een originele Volvo accu kopen. Niet duurder, maar heb daar nog nooit een slecht exemplaar tussen gehad.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2018 - 10:20  ·  #21
Quote door TPR Powerflush

Ik was altijd een fan van Varta.
Ook die zijn er achter dat accu's niet te goed moeten zijn.
Zo ken ik iemand die bij Varta heeft gewerkt, en zijn dus 5 kwaliteiten die ze maken, de flut kwaliteit zetten ze hun eigen naam niet op, omdat het troep is.
Ik heb in 3 jaar 2 100ah accu's mogen kopen.
De laatste is dus een bosch geworden...
Voor mijn geen Varta meer.
( sinds Varta onderdeel is van Johnson Controls kan je er maar beter afblijven is mijn ervaring )

zeer recent hier ergens gelezen dat Bosch accu's gewoon bij Varta vandaan komen?!
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 03.03.2018 - 10:22  ·  #22
Varta, bosch, originele accu’s, de wat mindere bekende merken accu’s, ze gaan allemaal een keer stuk.

Ik zelf heb altijd varta of bosch gehad, maar alleen per toeval omdat ze al in de auto’s zaten die ik dan kocht. In mijn toyota zit een originele toyota accu die al heel wat jaartjes oud is, maar het nog prima doet.

Vaak ligt het ook aan de gebruiker dat een accu stuk gaat, meerdere malen compleet ontladen vinden ze helemaal niet fijn.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2018 - 10:49  ·  #23
waar komen de originele volvo accu's dan vandaan?
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2018 - 12:08  ·  #24
Quote door ohz274

waar komen de originele volvo accu's dan vandaan?

Volgens mijn dealer komen de accu's van Varta.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 03.03.2018 - 12:20  ·  #25
Ik heb mijn V70 nu 6 jaar en de vorige eigenaar heeft in 2010 / 150.000 km terug een nieuwe accu laten plaatsen. Van de week heeft de wagen 6 dagen stil gestaan bij deze erg koude temperaturen. Maar gisteren bij die lage temperatuur zonder enige moeite direct aanslaan 🤗
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.03.2018 - 17:14  ·  #26
Quote door Ed

Je kunt beter een originele Volvo accu kopen. Niet duurder, maar heb daar nog nooit een slecht exemplaar tussen gehad.

Nou ik dus wel, dus de meerwaarde van een volvo accu (die zij ook gewoon elders inkopen) zie ik niet.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2018 - 06:41  ·  #27
Over de verschillende kwaliteit van accu's kun je onderhand een boek van schrijven..... Een originele Volvo accu IS een Varta ! Over het algemeen zijn deze gewoon goed, maar er kunnen echt uitzonderingen tussen zitten. Ook met originele accu's heb ik het al meegemaakt dat ze binnen 2 jaar defect waren, net zoals met diverse Varta's die elders gekocht waren. En ik heb er hier ook genoeg lopen waar de accu inmiddels al een jaar of 5-6 oud is en nog in prima staat is.

Idd, te ver leegtrekken vinden al deze (start)accu's gewoon niet fijn en met de S60-V70N(NN) en S80 is dat helaas zo gebeurt als de auto even op contact staat. Het is ook niet voor niets dat als een auto uitgelezen moet worden, de meeste dealers er meteen een accubooster aanhangen om dit te voorkomen. Dat doe ik hier ook namelijk, hetzij wel met een acculader.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2018 - 10:32  ·  #28
Je met een heel flinke acculader hebben om de belasting op contact stand 2 bij te laden. Ik heb een lader die 12A effectief kan laden (Ferve), maar die kan het niet bijhouden. Denk dat er zomaar 20A loopt op stand 2.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2018 - 06:07  ·  #29
Ik heb geen idee van het merk Ed, het is al een hele ouwe, verrijdbare, joekel die ik al heel lang heb :). Het slimste / ergste wat je kan gebeuren is als je een auto uit moet lezen of iets moet doen dat zijn eigen accu het niet volhoud.

Heb dat laatst ook een keer gehad met een V60 waarbij de achterremmen in de servicestand moesten worden gezet, tijdens het terug stellen kakte de eigen accu compleet in, lampjes op dash uit maar ook de remmen niet compleet terug gesteld. Heb toen een behoorlijk gezeik gehad om het alsnog voor elkaar te krijgen want Vida zegt doodleuk dat de remmen al in de servicestand staan als je daarna zijn eigen accu weer onder stroom zet (Not dus !)
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2018 - 10:35  ·  #30
Die verrijdbare kunnen inderdaad vaak heel wat stroom leveren. Op een of andere manier werkt het niet echt lekker bij de Volvo's. Ik heb net een nieuwe accu erin van 95Ah. Als ik de spanning meet voordat ik het contact aanzet is deze 12,6 volt, dus helemaal vol. Contact op 2 om de auto uit te lezen, en na 5 minuten zit de spanning al op 12 volt. Dat geeft aan dat de belasting erg hoog is.
Dat is normaal bij de moderne Volvo's, maar handig is anders inderdaad. Zet de auto daarom ook meestal aan de lader als ik er wat aan ga doen.

Selected quotes for multi-quoting:   0