Quote door swfb
Ik ga er morgen nog eens mee aan de gang en zal proberen hetzelfde overzicht te creëeren.
De foutcodes had ik inderdaad gewist en die van de ventilator komt direct weer terug.
Wellicht geeft dat meer duidelijkheid over de drukregelaar of ventilator.
Dan kan ik onderdelen bestellen en de kachel 1x loshalen ipv meerdere keren.
Word denk ik toch wel snel twee keer de bumper eraf en de kachel uit elkaar.
De standkachel word waarschijnlijk gelijk uitgezet als de computer de ventilator fout ziet.Ikben wel benieuwd naar de toeren die de ventilator draait bij jou.
Een nieuwe ventilator koste in mijn geval zo'n 350 euro eer hij hier is.
Ik heb een 2dehands gekocht maar die lijkt ook niet goed te zijn , erg hard draait hij niet rond .iig niet de ideale snelheid volgens Vida. Waarschijnlijk om deze reden doet mijn SK het ook steeds niet goed.
Waarschijnlijk ligt het enkel aan de lagers van de ventilator die stroef lopen.
De ventilator kan met enig beleid wel uit elkaar gehaald worden en de 2 lagertjes kosten maar 2,50 per stuk bij conrad.Ben je misschien voor 10 euro klaar ! Het proberen waard lijkt mij...gerefurbished is beter dan een oud gammel ding.
Zelf heb ik ze vandaag ook besteld.Als jij nou even meeduimt.....
De standkachel zelf is goed uit elkaar te halen als hij nog aan de auto vastzit.
Dan hoef je ook niet moeilijk te doen met koelvloeistof slangen dicht te knijpen ,morsen etc.Ook kun je hem blijven testen in Vida.
De brander met de ventilator zit enkel geschoven in de body van de standkachel.
Als je de gloeispiraal eruit gedraait hebt dan kan het hele verhaal eruit.
Waarschijnlijk trek je hem er niet zomaar uit maar als je de drie schroeven van de deksel gebruikt en een grote platte schroevedraaier met hamer dan tik je hem met beleid wel omhoog.
Ik zou wel eerst even met een merkstift even aftekenen hoe hij zat, anders zit je later met het in elkaar zetten met de uitlijning van het gat van de gloeispiraal.
Gloeispiraal kun je testen door hem rechtstreeks op een accu te zetten of in vida.
Drukbalans schijn je te kunnen controleren door de brandstofpomp aan te sturen en dan te kijken of hij aan de bovenkant niet lekt.Alleen richting de vernevelaar mag dat... (Correct me if i'm Wrong)
Drukbalans is ook niet zo schofterig duur als een nieuw (simpel) ventilatortje.
Vergeet uiteindelijk ook niet de rotor weer met Loctite vast te zetten ,die wil wel eens los gaan.
Bij mij zat daarnaast ook nog de benzineslang naar de kachel verstopt dus die zou ik ook controleren via vida benzinepomp aan te sturen.
Ook was het nodig om de benzinepomp zelf ook weer even wat enthousiaster te maken met wat tikjes met een hamer.
Voor het aansturen van de componenten in vida moet je dit aanklikken .... koste mij ook een tijdje voordat dat duidelijk werd.
Dit zijn zo'n beetje de dingen waar ik tegen aanliep vorige week dus ik hoop dat je er iets aan hebt.