Quote door joriz
Persoonlijk vind ik een SK een vrij nutteloze optie. Duurt lang voordat de auto op temperatuur is en maakt ook nog eens een bak herrie. Dat zet je liever niet s ochtends vroeg in een woonwijk aan als de meeste nog op 1 oor liggen. Vind t enkel handig voor de zeldzame keren dat er ijs op de ruiten ligt en je niet hoeft te krabben..
Daar ben ik het beslist niet mee eens. Dan heb jij een slecht werkende SK. Niks geen herrie, alleen het blazen hoor je een beetje.
Mijn V70 2.5T was af fabriek uitgevoerd met een SK, en dat is een heel prettige en ook nuttige optie.
Ik stelde die qua tijd zo in dat ik in de winter ‘s ochtendsvroeg in een ijsvrije en warme auto kon wegrijden. Heerlijk en veel veiliger want alle ruiten waren dan ijs- of sneeuwvrij.
Mijn XC70 heeft (jammer genoeg) geen SK, maar die kan ik nu in een verwarmde loods stallen en dan is dat niet nodig.