Start motor probleem? (video)

Jermaine1987
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Start motor probleem? (video)

· 
Posted: 03.10.2016 - 18:36  ·  #1
Hi, ik heb een vraag, als ik mijn auto start dan duurt het even voordat hij daadwerkelijk start. Hij rijd verder normaal maar ik vroeg me af of het normaal is? Maybe een LPG ding?
(al start hij met Benzine zeg maar)

https://www.youtube.com/watch?v=YDsnjVebRFs
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Start motor probleem? (video)

· 
Posted: 03.10.2016 - 19:25  ·  #2
das niet normaal. mogelijk geen groot probleem of zo maar idd op lpg is starten op benzine en dus meteen lopen als je sleutel omdraait.
start ie warm wel gewoon goed? en warm na bv 60 min?
mijne deed dit omdat een van mn injectoren lekte. alleen als het heel koud was startte ie dan makkelijk.
topic.php?t=11079&page=fst_unread&highlight=

maar zou ook zo maar wat anders kunnen zijn. even wat meer startinfo :yes: :D
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 03.10.2016 - 19:36  ·  #3
Brandstofpomp?
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.10.2016 - 21:20  ·  #4
Als je de mogelijkheid hebt, probeer dan eens met een accu van een buurman ofzo.
Ik vind niet dat de motor lekker vlot rondgaat. Dat kan uiteraard er ook voor zorgen dat de auto wat moeilijker start.

Schiet me net nog wat te binnen. Heb zelf een V40 gehad. Een euvel wat zich wel eens voordoet is dat de massakabel van de accu naar de motor doorrot. Dit zorgt voor slecht starten.
Heel makkelijk te checken: accu even los halen en onder de accu zit een aardepunt. Hiervandaan loopt er een kabel naar de motor/versnellingsbak en vanaf datzelfde punt loopt een kabel naar de massa-aansluiting van de accu.

Precies op het punt waar deze aan de carrosserie zit, rot de kabel door.
Een voorbeeld:

Even de accu er uit en je ziet direct of het niet goed is. Volgens mij is het niet zichtbaar zonder de accu te demonteren.
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 03.10.2016 - 21:58  ·  #5
Hi Allemaal, ik ga dit morgen even nakijken! Bedankt voor jullie reacties! Verder als ik hem niet lang uit heb staan start hij idd beter op.
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 13:51  ·  #6
Hi, vandaag even naar de accu gedeelte gekeken in hoeverre ik dat kon. Wat me opviel (nooit opgelet dus het kan gewoon iets zijn wat normaal is?) maar de accu als je die schud maakt het een "water" geluid. Op zich kan dit gewoon omdat er wel een soort van vloeistof in zit? Maar ik heb het nooit eerder gehoord... dus is dat normaal?
Verder heb ik dat de accu wel "zweet"

Kabels lijken gewoon goed te zijn..
FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 13:59  ·  #7
De conditie van de accu? Wordt deze goed opgeladen?
In het verleden een soort gelijk probleem gehad en toen had ik een kapotte dynamo. Wellicht verstandig om de laadstroom even te meten.
Er zijn hier vast wel mensen , die weten wat daar de juiste waarde van is. Of anders op het V40 forum
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 16:10  ·  #8
Ik zie op je accu een kijkvenster,daaronder zie je een kleur,dat zou de kleur groen moeten zijn,oranje en rood zijn niet goed.

Als je een ouder type accu hebt,met die draaidopjes erop is het niet vreemd dat je vloeistof kunt horen klotsen als je ermee schud,overigens moet die vloeistof dan ook op peil zijn voor een goede werking van de accu.
Ik denk dat je accu gewoon op sterven na dood is,enig idee hoe oud ie is? je kunt het beste eerst de spanning in rust meten zou rond de 12.7 volt moeten zijn.

Maar het kan ook aan de dynamo liggen,deze waarden kun je meten bij lopende motor tussen de + en - pool dit zou dan tussen 13.8 en 14.4 moeten zijn,wijkt dit af dan laadt de dynamo niet goed bij.
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 16:43  ·  #9
ok er was een van de lpg dingen die idd lekte, ik heb hem nu vervangen. eerste keer starte hij nog iets langzaam op daarna normaal. Constant normaal (voorheen was het niet zo dan wisselende het nogal) maar ik ga nog niet zeggen het is gefixed even afwachten wat hij doet als de motor even uit heeft gestaan :) alvast bedankt allemaal.

P.s Accu was gewoon goed.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 17:04  ·  #10
:thumb: Waarschijnlijk opgelost dus.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 18:20  ·  #11
De accu zweet/dampt eigenlijk altijd een beetje, daarvoor zit er meestal een aansluit mogelijkheid voor een dampslangetje. Bij de V komt deze uit onder de auto, en zal door het rijden een kleine onderdruk boven de accu realiseren waardoor de dampen naar buiten worden gezogen, en nogmaals dit zijn geen grote hoeveelheden, echter wel zeer agressief, en elk blank staal in de buurt wordt aangetast.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 22:25  ·  #12
water geluid is redelijk normaal. tegenwoordig hoor ik t minder de accu's zitten meestal erg dicht tegenwoordig en kan ook gel zijn. maar normaliter zit er gewoon accuzuur in en dat is ong zo dun als water. (eh = met water(kalkvrij) verdunt zwavelzuur)
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.10.2016 - 22:58  ·  #13
Ja had het door, was iets wat me nooit was opgevallen, bij de meting was de accu gewoon goed.
Was het bij Volvo aan het nakijken.
Ik had een de lek gefixed, de auto start nog niet gelijk op maar wel sneller en beter dan dat hij dat eerst deed :)
een verbetering dus! Again bedankt iedereen voor de reactie! Ik leer zo veel van Volvo's met de meerdere dingen die ik tegen ben gekomen hahaha.
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 08.10.2016 - 00:48  ·  #14
Helaas is het probleem er nog, morgen weer verder kijken ugh..
Roboer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2016 - 11:01  ·  #15
Ik zou dat uitlezen wat je binnenkort wilt laten doen naar voren halen, en eens kijken of daar wat uitkomt.

Selected quotes for multi-quoting:   0