Hallo,
Ik woon in Noorwegen. In juli hebben wij een Volvo V70 2.0D uit 2008 gekocht. We parkeren de auto thuis in een niet geïsoleerde garage. In december hebben we nu wat koudere dagen gehad en ik merkte dat de motor bij het starten af en toe korte haperde maar daarna gewoon startte. Toen ik vanmiddag de auto bij een buitentemperatuur van -12 C wilde starten was er opnieuw het haperen. Het starten lukte niet. Ik zag het gele 'gloeispiraaltje' op het dashboard verschijnen en uit zichzelf probeerde de auto na een paar seconde opnieuw te starten. Helaas zonder succes. Na verschillende startpogingen was de accu leeg. Deze heb ik direct weer opgeladen. Hoe starten we de auto bij koude temperaturen?
We hebben in het verleden een Renault (diesel) uit 1998 gehad. Bij die auto draaide men de sleutel halverwege totdat het gloeispiraaltje begon te branden om zo de motor voor te verwarmen. Wanneer dit verlichte gloeispiraaltje niet langer verlicht was konden we de auto starten. Ik begrijp niet helemaal hoe we onze huidige Volvo kunnen voorverwarmen of is er iets anders dat we moeten doen om de auto succesvol te kunnen starten bij koude temperaturen?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
De auto heeft overigens een standkachel. Moet deze worden aangezet? Ik dacht dat dit alleen als functie heeft om de binnenruimte van de auto te verwarmen en niet zozeer invloed heeft op het starten van de motor bij koude temperaturen...
Ik woon in Noorwegen. In juli hebben wij een Volvo V70 2.0D uit 2008 gekocht. We parkeren de auto thuis in een niet geïsoleerde garage. In december hebben we nu wat koudere dagen gehad en ik merkte dat de motor bij het starten af en toe korte haperde maar daarna gewoon startte. Toen ik vanmiddag de auto bij een buitentemperatuur van -12 C wilde starten was er opnieuw het haperen. Het starten lukte niet. Ik zag het gele 'gloeispiraaltje' op het dashboard verschijnen en uit zichzelf probeerde de auto na een paar seconde opnieuw te starten. Helaas zonder succes. Na verschillende startpogingen was de accu leeg. Deze heb ik direct weer opgeladen. Hoe starten we de auto bij koude temperaturen?
We hebben in het verleden een Renault (diesel) uit 1998 gehad. Bij die auto draaide men de sleutel halverwege totdat het gloeispiraaltje begon te branden om zo de motor voor te verwarmen. Wanneer dit verlichte gloeispiraaltje niet langer verlicht was konden we de auto starten. Ik begrijp niet helemaal hoe we onze huidige Volvo kunnen voorverwarmen of is er iets anders dat we moeten doen om de auto succesvol te kunnen starten bij koude temperaturen?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
De auto heeft overigens een standkachel. Moet deze worden aangezet? Ik dacht dat dit alleen als functie heeft om de binnenruimte van de auto te verwarmen en niet zozeer invloed heeft op het starten van de motor bij koude temperaturen...