Quote door martijnmv70
Hoop dat dat je probleem oplost. Ik herken de klachten en als eerste bleek echt het gasklephuis defect. Na vervangen kwam het probleem later weer terug, waarbij er uiteindelijk helemaal geen reactie meer was. Ik heb toen de ecu vervangen en het euvel was verholpen. De ecu verwerkt namelijk de info van alle sensoren en stuurt de motor aan. Een vervangende ecu is via de sloop wel te vinden. Je moet alleen een bedrijf vinden die kan klonen van je huidige ecu, omdat ook startonderbreking via de ecu loopt. Mogelijk heb je al eens een keertje melding gezien over de startonderbreking, wat na een paar keer weer weg was alsof er niks aan de hand is?
Ik ga het gewoon proberen, maar ik zou me kunnen voorstellen dat je gelijk hebt. Inmiddels gemerkt dat vlak na het starten tijdens het “verhoogd” toerental de auto wel gewoon op het gaspedaal reageert, en er even mee stopt wanneer hij weer naar z’n normale stationaire toerental gaat.
Overigens doet hij de laatste week weer alsof er niets aan de hand is, en merk je niks meer van het probleem, heel vreemd. Hij moet in december naar de Apk, daarvoor krijgt hij een beurt en het andere gaspedaal, en dan zien we wel of het geholpen heeft. Ik zal het resultaat melden.