Mijn v70 2.5t rijd nu 17000 km rond met een brc lpg installatie. Deze installatie start de auto op benzine om bij een bepaalde motortemperatuur over te schakelen op benzine. Nu heb ik de laatste tijd wat problemen met starten. De auto slaat soms op een paar cilinders aan om dan af te slaan of op alle cilinders te gaan lopen. Ook slaat hij soms aan en dan gelijk weer uit. Als ik hem dan een tweede keer start is het nagenoeg altijd goed.
Ik heb bij de garage foutcodes uit laten lezen maar daar kwam niets uit.
Nu ben ik naar Duitsland gegaan en heb daar een tijdje op topsnelheid gereden (op benzine) Daarna een week geen problemen gehad. Daarna weer een keer een stuk getrapt op benzine en ook toen was het weer een aantal dagen goed. Mijn vermoeden is dus dat injectoren smerig worden o.i.d.
Kunnen jullie deze theorie onderbouwen? En is er ook een goede toevoeging om de injectoren af en toe te reinigen. Om nu elke twee weken als een idioot op benzine te gaan trappen is wel leuk maar niet bevorderlijk voor het brandstofverbruik.
Ik heb bij de garage foutcodes uit laten lezen maar daar kwam niets uit.
Nu ben ik naar Duitsland gegaan en heb daar een tijdje op topsnelheid gereden (op benzine) Daarna een week geen problemen gehad. Daarna weer een keer een stuk getrapt op benzine en ook toen was het weer een aantal dagen goed. Mijn vermoeden is dus dat injectoren smerig worden o.i.d.
Kunnen jullie deze theorie onderbouwen? En is er ook een goede toevoeging om de injectoren af en toe te reinigen. Om nu elke twee weken als een idioot op benzine te gaan trappen is wel leuk maar niet bevorderlijk voor het brandstofverbruik.