Hallo allemaal, na een tijdje inactiviteit door gezinsuitbreiding heb ik weer eens gezeur met mijn auto. Gisteren heb ik mijn auto opgehaald bij mijn monteur na het vervangen van de startmotor. Hij vertelde dat het een K klus was en aardig wat heeft moeten uitbouwen. Nu kreeg ik vandaag na het nemen van een aantal verkeersdrempels en een poep gas in de bocht de beruchte melding geen oliedruk. Ter plekke ben ik op de weg gaan stilstaan met de gevarenlichten aan en heb de motor gestopt. Na een minuut opnieuw gestart en langzaam weg gereden. De melding verscheen en verdween zo beetje om de seconde. Gas los was de melding weg en met gas was de melding terug. Op stationair met een knipperend lampje (de contouren van de weg of bochtjes leken invloed te hebben) heb ik de laatste 500 meter naar huis gereden met mijn hoofd buiten het raam luisterend naar de motor. Geen gek geluid gehoord. Het verhaal van de monteur en het plotselinge probleem is gewoon te toevallig. Uiteraard neem ik geen risico en wordt de motor niet meer gestart totdat het carter er onderuit is geweest. Nu vraag ik me af of iemand vanuit vida kan laten zien waar de oliedruk sensor zit van een 2.4t uit een v70n? Mijn vermoeden is dat deze vlakbij de startmotor zit en mogelijk beschadigd is geraakt.