startonderbreking probleem

Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

startonderbreking probleem

· 
Posted: 03.08.2024 - 11:56  ·  #1
Aloha,
Sinds een tijdje wil de s80 niet starten,ik krijg dan een melding dat de startonderbreking niet vrij komt.
Gister had ik het weer,steek de sleutel in de sleuf,trap het rempedaal in en druk op start...alles gaat uit en hoor enkel wat klik geluiden...paar keer op rempedaal en op start drukken en hij slaat aan.
Vanmorgen stap ik in de auto...zelfde probleem ff rommelen en start...dus ik rij naar een was box zet m uit en even later weer het zelfde gezeik..3x op een rij.(
Thuis voor de deur uit gezet,sleutel eruit en weer erin...zelfde procedure en weer niks...ik hoor rare geluiden (soort licht geratel) en ook uit de radio geluiden net alsof hij een cd eruit wil werpen maar niet echt wil lukken.
Reserve sleutel gepakt maar die gaf gelijk een melding in het display met een slotje+startonderbreking...even later wel starten maar na 10 seconden weer dat plaatje in het display en motor slaat direct af (3x achter elkaar) De andere sleutel er maar weer in gestoken en start gewoon weer in 1 x daarna niet meer geprobeerd.
Waar kan dit aan liggen??? Batterij van de transponder?
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: startonderbreking probleem

· 
Posted: 03.08.2024 - 11:58  ·  #2
Heb je het met al je sleutels? Klinkt een beetje als de bekende antennering issue’s, maar ik weet niet of dat ook voor de S80 opgaat.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2024 - 12:06  ·  #3
met beide sleutels....een antenne ring heb ik niet,oorzaak kan aan de scu module liggen of zo.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2024 - 12:18  ·  #4
Quote door Barre gaander

met beide sleutels....een antenne ring heb ik niet,oorzaak kan aan de scu module liggen of zo.

Accu wel goed ?
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2024 - 12:41  ·  #5
Accu is 6maanden oud...het zit m volgens mij in een hapering naar de immobilizer.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2024 - 20:43  ·  #6
vandaag een paar keer gestart...geen spoortje van enige mankement...lijkt mijn volvo vrachtwagen wel,ook een vage storing.
Wat mij trouwens opviel,had dit al eerder gemerkt maar nu had ik ff wat langer gewacht met openen van de deur....als ik de auto via de centrale deurvergrendeling van het slot haal,hoor ik de (kachel)blower cq aanjager en die blijft doorgaan totdat ik de deur open maak...nog niet getest hoelang dat door zou gaan als ik de deur niet open maak maar gister na 1 minuut of zo dan toch maar de deur open gemaakt en dan stopt de blower direct.
Is dat normaal bij een S80????
Steven
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2024 - 20:52  ·  #7
Quote door Barre gaander

vandaag een paar keer gestart...geen spoortje van enige mankement...lijkt mijn volvo vrachtwagen wel,ook een vage storing.
Wat mij trouwens opviel,had dit al eerder gemerkt maar nu had ik ff wat langer gewacht met openen van de deur....als ik de auto via de centrale deurvergrendeling van het slot haal,hoor ik de (kachel)blower cq aanjager en die blijft doorgaan totdat ik de deur open maak...nog niet getest hoelang dat door zou gaan als ik de deur niet open maak maar gister na 1 minuut of zo dan toch maar de deur open gemaakt en dan stopt de blower direct.
Is dat normaal bij een S80????

Mijn V70 doet exact hetzelfde, lijkt net of de auto zich klaar maakt om op te stijgen.
Wilde het nog eens navragen of dat standaard is.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2024 - 20:59  ·  #8
de mijne stijgt ook op maar ik heb m vast liggen met een anker....het viel mij gister in een keer op omdat ik de auto ontgrendelde en nog ff op de stoep bleef napraten,toen hoorde ik dat geblaas en dacht hmmmm wanneer stopt dit...als je de deur opent.
Ik vind dit totaal zinloos . dus hoe zet je dit uit.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 04.08.2024 - 21:08  ·  #9
Heb ergens gelezen waar dat ook alweer voor was....... denk denk. Volgens mij was het om alvast de lucht circulatie opgang tebrengen en op die manier een clean air omgeving creëren. Het schoonblazen van de lucht roosters etc.
Steven
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2024 - 21:22  ·  #10
Gevonden:

Luchtkwaliteit - Clean Zone Interior Package (CZIP)
CZIP bestaat uit een aantal aanpassingen zodat er minder stoffen in het interieur verwerkt die allergieën en/of astma kunnen verwekken.

Het volgende is inbegrepen:

Een geavanceerde ventilatorfunctie die inhoudt dat de ventilator aanslaat wanneer de auto via de transpondersleutel wordt ontgrendeld. De ventilator vult het interieur op die manier met verse lucht. De functie start als dat nodig is en stopt na bij het openen van een van de portieren. Bij inactiviteit wordt de functie na enige tijd automatisch beëindigd. De tijd dat de ventilatorfunctie werkt zal langzaam maar zeker korter worden, totdat de auto 4 jaar oud is.

Het Interior Air Quality System is een volautomatisch systeem dat de lucht in de passagiersruimte ontdoet van verontreinigingen in de vorm van stofdeeltjes, koolwaterstoffen, stikstofoxiden en laaghangend ozon.

Bron: https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=80044
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2024 - 21:28  ·  #11
ik had dit ook al gevonden....er word ook gerept over de airco in deze link
Alleen gebruik ik de airco bijna nooit.
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.08.2024 - 10:11  ·  #12
Hier nog een MY10 V70 die ook gaat blazen voordat een portier wordt geopend. Vreemd genoeg heeft de auto dit de eerste 5,5 jaar dat ik hem bezit niet gedaan. Hij is niet bij de dealer geweest ofzo, dus een software update is onwaarschijnlijk.
Het stopt ook vanzelf na enkele minuten. Ik maak er maar gebruik van door, voordat ik instap, met de ab alle ramen open te zetten om de ergste hitte eruit te laten.

On topic: al uitgelezen om te kijken of er foutmeldingen zijn opgeslagen mbt de startonderbreking?

Selected quotes for multi-quoting:   0