Mss ben ik al wat te voorbarig, en is er niks aan de hand... Maar vanochtend deed mijn S80 ineens wazig. Starten ging goed, stationair 1500 toeren en na een paar seconden netjes 700/800 rpm. In de D gezet (automaat dus) en gaan rijden, niks aan de hand tot zover. Totdat ik ineens bij het stoplicht kwam 500 meter verder. Het leek alsof de motor uit ging vallen, maar dat de stationair regeling ineens een dot gas bij gaf, en dat de hele tijd (dus 500 toeren, vroem, 1200 toeren, 500, 1200 etc). Erg irritant, helemaal omdat de automaat wss ook niet weet wat die met dat gedrag aan moet (die wilt natuurlijk vooruit als het blok ineens toeren maakt).
De motor zelf loopt (als ik eenmaal reed) gewoon perfect, schakelen gaat ook gewoon normaal, niks aan de hand verder.
Na een km of 15 gereden te hebben (snelweg/provinciale weg, dus zonder stilstaan verder) kwam ik bij een stoplicht, en toen was alles weer normaal Motor liep dus normaal stationair. Ik heb dit tot nu toe ook nog niet meegemaakt.
Moet ik me zorgen maken? En waar moet ik eventueel zoeken om het probleem op te lossen. Gaat trouwens om een 2.5T automaat
De motor zelf loopt (als ik eenmaal reed) gewoon perfect, schakelen gaat ook gewoon normaal, niks aan de hand verder.
Na een km of 15 gereden te hebben (snelweg/provinciale weg, dus zonder stilstaan verder) kwam ik bij een stoplicht, en toen was alles weer normaal Motor liep dus normaal stationair. Ik heb dit tot nu toe ook nog niet meegemaakt.
Moet ik me zorgen maken? En waar moet ik eventueel zoeken om het probleem op te lossen. Gaat trouwens om een 2.5T automaat