Hoi,
Ik heb te maken met een steeds (weer) terugkerende foutmelding in VIDA ECM – 4308 (leak diagnostic major leak) die het engine lampje triggert.
Als ik de melding wis gaat na zo'n 150 - 200 km het lampje weer aan.
De auto rijdt verder prima dat is het probleem niet maar het branden van het -engine lampje irriteert mij mateloos.
Vreemd genoeg wordt de melding vooraf gegaan door de melding “brandstofklep open-los”. Je zou dus aan kunnen nemen dat er mogelijk een verband is tussen beide meldingen.
Mijn idee is het volgende: voordat de auto overschakelt op LPG wordt er op benzine gereden waardoor er onderdruk in de tank ontstaat. Na een aantal dagen/cycli gaat uiteindelijk het engine lampje weer branden. Ergens in het vul- tanksysteem gaat het fout. Ik heb bij de volvo dealer een nieuwe tankdop (voor een US uitvoering gekocht); er ligt geen benzine onder de auto, ik zie (zegt weinig) geen lekkages.
Mogelijk een gaatje zit in een vacuümslang; een defecte sensor die de druk in de tank meet of toch ergens een gat in vulleiding?
Maar ja ik ben geen monteur en kan niet inschatten of dit ergens op slaat of niet.
Heeft er iemand een idee wat hier gaande zou kunnen zijn?
Ik heb te maken met een steeds (weer) terugkerende foutmelding in VIDA ECM – 4308 (leak diagnostic major leak) die het engine lampje triggert.
Als ik de melding wis gaat na zo'n 150 - 200 km het lampje weer aan.
De auto rijdt verder prima dat is het probleem niet maar het branden van het -engine lampje irriteert mij mateloos.
Vreemd genoeg wordt de melding vooraf gegaan door de melding “brandstofklep open-los”. Je zou dus aan kunnen nemen dat er mogelijk een verband is tussen beide meldingen.
Mijn idee is het volgende: voordat de auto overschakelt op LPG wordt er op benzine gereden waardoor er onderdruk in de tank ontstaat. Na een aantal dagen/cycli gaat uiteindelijk het engine lampje weer branden. Ergens in het vul- tanksysteem gaat het fout. Ik heb bij de volvo dealer een nieuwe tankdop (voor een US uitvoering gekocht); er ligt geen benzine onder de auto, ik zie (zegt weinig) geen lekkages.
Mogelijk een gaatje zit in een vacuümslang; een defecte sensor die de druk in de tank meet of toch ergens een gat in vulleiding?
Maar ja ik ben geen monteur en kan niet inschatten of dit ergens op slaat of niet.
Heeft er iemand een idee wat hier gaande zou kunnen zijn?