stoel geheugen icm sleutel

K1aas

Subject:

stoel geheugen icm sleutel

· 
Posted: 03.02.2017 - 20:59  ·  #1
Hoi allemaal,

ik heb, na aanschaf van de auto, een nieuwe sleutel met afstandsbediening aangeschaft bij de Volvo dealer welke door hun is ingeleerd. Werkt ook gewoon goed. aanschaf was omdat er bij aankoop van de auto maar 1 sleutel aanwezig was. Ik heb een sleutel met afstandsbediening bijbesteld omdat ik las dat de spiegels en stoel instellingen bewaard worden bij de sleutel. Omdat mijn vrouw nogal korter is dan ik leek me dat wel handig. Maar nu werkt het dus niet.....
de beide sleutels onthouden niet de laatste stand waarmee de auto is afgesloten. Let wel, dit staat buiten de stoelgeheugens met MEM 1,2 en 3.

De Volvo dealer weet niet waar het aan ligt en overhandigd mij een printje van ons eigen forum (LoL). Dat had ik zelf ook al opgezocht maar dat werkt dus niet.

Iemand enig idee hoe ik de sleutels kan leren dat ze de stand van de stoel en spiegels moeten onthouden als de auto wordt afgesloten?

alvast bedankt voor het meedenken.

Klaas
K1aas

Subject:

Re: stoel geheugen icm sleutel

· 
Posted: 12.02.2017 - 19:58  ·  #2
Niemand een idee?
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 20:05  ·  #3
Ik meende dat ik M en 1 gelijktijdig indrukte.
En toen de wagen uitdeed.

Sindsdien schuift hui vanzelf naar de juiste positie.
K1aas

Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 18:42  ·  #4
Quote door hermanusb

Ik meende dat ik M en 1 gelijktijdig indrukte.
En toen de wagen uitdeed.

Sindsdien schuift hui vanzelf naar de juiste positie.

Dank voor je antwoord. Volgens mij werkt stoelinstelling op beide sleutels onafhankelijk van het stoel geheugen (MEM 1,2 en 3). Het werkt bij mij niet. Als ik met mijn sleutel de auto verlaat met de stoel op mijn stand dan hoort de stoel, als mijn vrouw met haar sleutel de deur weer open doet, in haar stand te gaan staan.

Werkt dit bij jou wel zo? Volgens gebruikers handleiding en Volvo dealer moet dit werken maar de Volvo dealer weet niet hoe ze het moeten herstellen en komt met een quote van ons Forum :-)
Roberto
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 19:12  ·  #5
MY2005 ? Het beschreven 'onthouden' door de sleutel werkt volgens mij alleen bij latere bouwjaren met een transpondersleutel.

Kijk de instructieboekjes er eens op na
JJ-XC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 20:55  ·  #6
Bij ons werkt het wel zo (geheugen per sleutel, onafhankelijk van knoppen 1, 2 & 3), erg prettig. Auto onthoudt de stand bij het vergrendelen met de desbetreffende sleutel, althans bij ons dan en zou het moeten werken. Tenzij de geheugenstoel later in de auto is geplaatst, ik heb altijd begrepen dat het sleutelgeheugen dan niet werkend te krijgen is.
En volgens mij is de werking van de geheugen-functie nooit aangepast. Uiteraard moet de auto wel per sleutel met andere stand stoel-/buitenspiegelstand zijn bij afgesloten, anders is voor beide sleutels de onthouden stand hetzelfde en zal er niks gebeuren bij het tijdig openen van het bestuurdersportier na het ontgrendelen van de auto. Maar dat lijkt me logisch.
Roberto
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.02.2017 - 08:22  ·  #7
MY 2007 (en daarna) heeft een transpondersleutel.

MY 2005 heeft dat niet.

Selected quotes for multi-quoting:   0