Stoel verstellen werkt maar 45 seconden

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Stoel verstellen werkt maar 45 seconden

· 
Posted: 25.07.2022 - 15:18  ·  #16
Je zou denken dat als de stroomtoevoer naar de stoel is afgeschakeld door de CEM, een schakelaartje in die (dan 'dode') kabel ook niets meer zou doen. Met het uitzetten van de auto reset je de CEM, niet de stoel. En de CEM (ECU; het electronische hart van de auto) afschakelen tijdens het rijden lijkt me niet aan te raden :-)
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 25.07.2022 - 17:08  ·  #17
Quote door Bolbo

Je zou denken dat als de stroomtoevoer naar de stoel is afgeschakeld door de CEM, een schakelaartje in die (dan 'dode') kabel ook niets meer zou doen. Met het uitzetten van de auto reset je de CEM, niet de stoel. En de CEM (ECU; het electronische hart van de auto) afschakelen tijdens het rijden lijkt me niet aan te raden :-)

Jaaa, daar heb je best een goed punt over rijdend ff de Cem stilleggen 😄
Marc70
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.07.2022 - 21:01  ·  #18
Ik heb precies dit probleem gehad, nadat ik een elektrisch verstelbare stoel met memory in mijn V70 (2004) had geplaatst. Memory werkte niet en de elektrische verstelling stopte ermee na een seconde of 40 idd.
Voor mij was de oplossing uiteindelijk vrij eenvoudig. De donorstoel kwam uit een vroeger bouwjaar, ik geloof 2001. Dus de PSM module onder de stoel, communiceerde niet op één lijn met de CEM module. Ik ben toen naar een autodemontagebedrijf gereden en ter plekke 4 andere PSM modules geprobeerd. Daar zat er een tussen met een bouwjaar die dichter bij die van mij lag en toen werkte alles in één keer!!
iketls
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 12.08.2022 - 06:53  ·  #19
Ja het werkt weer
Zat inderdaad een andere module(kastje net hoe het heet ) in .
Scheelde dus een jaar of wat .
Ander kastje onder de stoel van het goede jaar en stoel werkt zoals het hoort .
Bedankt voor het meedenken

Selected quotes for multi-quoting:   0