stoelverwarming s60

zelf aansluiten stoelverwarming

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: stoelverwarming s60

· 
Posted: 02.02.2014 - 22:22  ·  #76
Zit me even af te vragen of er ook een relais benodigd is.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 16.02.2014 - 16:59  ·  #77
Tot nu toe heb ik er twee gezellige lampjes bij op de kerstboom. De stoelen lijken stoelverwarming te hebben, er zitten twee kastjes onder de stoel gemonteerd met twee stekkers er in. `een van de stekkers heeft een oranje krimpkous en is aangesloten op de stoel. De andere stekker heeft kleine draadjes en gaat de stoel in.

Maar wat er nu precies de stoel in gaat weet ik dus niet.

Waar gaan die twee 15 Amp zekeringen in? Zijkant dashboard of ergens anders?
techhk

Subject:

Ook geen warme billen na activatie software

· 
Posted: 07.03.2014 - 19:13  ·  #78
Ook ik was hoopvol toen de lokale Volvo dealer liet weten dat dmv software de stoelverwarming kon worden geactiveerd. Ik had reeds de schakelaars geplaatst, nieuwe matjes en de control modules onder de stoelen. Volgens de monteur kon alleen de heetste stand gekozen worden omdat het achteraf was ingebouwd (normaal heb je 3 standen). Schakelaars werken nu, maar daar houdt het verhaal op. Heb inmiddels de vraag uitstaan bij dealer wat er mis kan zijn. Heb uit een ander forum begrepen dat na software update de verwarming nog niet werkte bij iemand en daarna update 2.0 is geladen, waarna de verwarming wel werkte. Wat software 2.0 in houdt is mij onbekend. De zekeringen zaten er bij mij standaard in (zijkant dashboard) en ik meet gewoon 14V op de control modules, maar canbus signaal ontbreekt via de gele draad naar de control module. Heb 4 modules geprobeerd, geen van allen werken. Lijkt me sterk dat ze alle 4 kapot zijn. Heb al gedacht aan relais of zekeringen die evt bijgeplaatst moeten worden op de CEM, maar daar is niets over te vinden. Op de electrische schema's wordt dit ook niet weergegeven (schema S60 tot MY2004). Software wordt iig geladen in de CEM, waar alle ECC functies geschakeld worden. Dat control modules voertuig specifiek zouden zijn, geloof ik niet in. Ik hoop snel een reactie te krijgen van dealer, wie weet zijn er meerdere mogelijkheden met software versies. Voorlopig dus alleen 4 oranje lampjes die de middenconsole nog meer kleur geven 8-)
Ik laat het weten als ik meer info heb
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2014 - 20:30  ·  #79
Misschien maar eens contact opnemen met deze garage.
Zij hebben al meer forumleden geholpen. ^_^
techhk

Subject:

· 
Posted: 07.03.2014 - 20:53  ·  #80
Heb ik gedaan, via hen kwam ik er achter dat activatie wel degelijk mogelijk was, ondanks dat ik al een paar jaar niet anders hoor dan: kan niet achteraf geinstalleerd worden. Echter een ritje van Alkmaar naar Nijmegen voor een software update.... Heb toen TvK Alkmaar gebeld, die konden het ook, dus leek me logisch het door hen te laten doen. Ik wacht op een reactie van ze, als ze er niet uitkomen overweeg ik naar Nijmegen te rijden.
rickhiddink
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 11.08.2014 - 16:49  ·  #81
Ik lees net dit topic en ben benieuwd hoe het is afgelopen.
Is het gelukt om de achteraf ingebouwde stoelverwarming werkend te krijgen?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.08.2014 - 18:52  ·  #82
Stoelverwarming is gewoon werkend te krijgen.
Obbe van Volvotune kan je software hiervoor aanpassen.
Martijn Hoogendorp
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.09.2014 - 13:26  ·  #83
IK heb een XC70 uit 2001 met af fabriek stoelverwarming. Stoelverwarming werkt niet. Dealer diagnose laten uitlezen maar daar kwam alleen een storingsmelding naar boven. Voor nader onderzoek moest ik de auto maar een paar dagen laten staan...... Kosten? Onbekend......

Dus zelf op onderzoek uitgegaan. Zekeringen zijn goed, bedrading naar stoel geeft geen rare afwijkingen. Het kan dus ook zijn dat de matjes kapot zijn. Volgens de dealer gebeurt dat nog wel eens...... Hieronder en link van iemand die de matjes zelf repareert. Ikzelf zou voor nieuwe matjes gaan, maar dat terzijde.... Verder een prima uitleg over kabeltjes onder de stoel, dus ook nog eens antwoord op vragen die in dit topic gesteld zijn....

http://www.matthewsvolvosite.c…mobile=off

Ikzelf ga er binnenkort maar eens mee aan de slag......
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 21.11.2014 - 08:58  ·  #84
Wij missen de 2 stekker die de linkerstoel wel heeft aan de rechter kant van de module. Zijn dit de stekkers voor de stoelverwarming ? Hebben we die natuurlijk niet. <_<
rapedapeda
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.01.2015 - 12:54  ·  #85
Ik mag een spuitelf zijn, maar mijn lederen stoelen uit mn V70 (2005) zien er aan de onderkant anders uit dan de foto's hierboven. Kunnen jullie uit deze foto afleiden of de matjes zitten ingebouwd? :)
rain man
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 13.02.2015 - 22:44  ·  #86
Het is mij gelukt stoelverwarming te installeren en te activeren. Van de week andere stoelen geplaatst met de verwarmingsmatjes erin, en software in laten laden bij de volvo dealer.

Software code: 8651382 Seatheater 32 - 3

Na het inladen werkte de knopjes, maar kwam er nog geen signaal bij de stoelen om het relais in te schakelen.

Toen de auto weer aan de computer gezet en in de CEM de verwarmde stoelen toegevoegd zodat het bus systeem weet waar hij het signaal van de knoppen heen stuurt.

Alles werkt nu perfect en de stoelen worden lekker warm.

Dit heb ik laten doen bij Volvo Buitenweg in Naarden.
Het achteraf inbouwen van de stoelverwarming waren ze niet bekend mee, maar wilden toch meewerken.
De software hebben ze zelf ingeladen, en toen de stoelen niet warm werden heb ik na het lezen van dit topic Oranje garage Van der Peijl gebeld.( Niet hierheen gegaan wegens de afstand ) Zij hebben mij verteld dat in de CEM de stoel moest worden aangemeld. Dit heeft Buitenweg gedaan en toen werkte alles.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.02.2015 - 08:53  ·  #87
Mooi dat het gelukt is Rainier.
Ook mooi dat je er even bij zet hoe je dit hebt gedaan. :thumb:
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 14.02.2015 - 10:39  ·  #88
Rainier, mag ik vragen wat dit bij de dealer kostte? Puur de activatie dan. Dus niet de nieuwe stoelen.
Roy van Baaren
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 01.10.2015 - 17:10  ·  #89
Hierbij de artikelnummers van de stoelverwarmingsknopjes:

Links : 9168282
Rechts: 9442462

Mocht iemand ze nog willen bestellen.
Ik heb ze net binnen van de dealer en de kosten bedragen €16,09 voor beiden.
Morgenavond stoelen halen (bekleding overzetten) en daarna plaatsen en aansluiten.
Na dat allemaal gedaan te hebben maar software in laten zetten en hopen op warme billen en rug :lol: .
AlbertEdeBoer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 06.03.2016 - 22:15  ·  #90
Met een zekere interesse heb ik deze pagina's bekeken aangezien we net een V70 gekocht hebben met daarin voorbereide stoelverwarming. (in Italie niet nodig;).) Nu vraag ik mij af als ik een andere ECC unit koop met daarop stoelverwarming is dat aanmelden op de CEM voldoende of moet er dan nog software geladen worden. Ik las in de berichten dat de software op de ECC unit geplaatst werden.

En ja binnenkort stel ik mezelf en mijn auto voor aan jullie.

Selected quotes for multi-quoting:   0