Beste allemaal,
Ik heb een lastige vraag denk ik.
Met mijn duffe kop heb ik na een lange dag op mijn werk, een stoeprand geraakt.
Ik ben met ongeveer 50 km per uur op met de rechter voorwiel daar tegen aan geknald De stoeprand was ongeveer 10 cm hoog.
De auto liftte iets en ging er over heen.
Ik ben uitgestapt om de schade op te nemen. en kon zo op het oog niks zien.
toen ik me weg wilde vervolgen bleek dat het stuur iets naar links afweek.
Omdat de banden voor toch aan vervanging toe waren heb ik de auto van het weekend naar een Euromaster gebracht en de banden laten vervangen en heb voor terrein te laten controleren de auto is daarbij ook gelijk uitgelijnd het verschil was overigens minimaal.
nu begint de ellende.
ik rij bij de euromaster weg en het stuur stond weer netjes recht echter na optrekken begon mijn stuur sterk af te wijken naar rechts. wel 1/8 slag. en bij afremmen trok deze weer recht.
op de snelweg met spoor vorming en over lijnen rijden zwabbert de auto alsof het rechter wiel er afvalt omdat het lijkt dat er geen stuur kogels op zit ook blijft het stuur fluctueren naar recht en de zelfde afwijking naar recht van 1/8 slag.
Ik ben dus weer terug gegaan en heb de auto weer laten uitlijnen er vanuit gaande dat het uitlijnen verkeerd was gegaan of dat ze iets niet vast gezet hadden.
het voorterrein is weer compleet binnenste buiten gekeerd en de auto is nog een keer uitgelijnd met het zelfde resultaat.
Geen zichtbare gebreken en een minimaal verschil met uit lijnen.
het stuur staat daarbij recht.
onderweg naar huis nog steeds het zelfde resultaat.
Nou vrees ik dat mijn stuurhuis kapot is gegaan met de klap een tand heugel is afgebroken kan dat? en dat bij uitlijnen de wielen weer dusdanig recht gezet zijn dat er geeen tegendruk meer is waardoor de auto zo doet als nu of zit ik verkeerd??
waar kan ik het beste eerst naar kijken voordat de boel uit elkaar gaat.
ik ben bang dat als ik de auto naar de garage breng dat men alles een voor een gaat vervangen en zie daarom een hele hoge rekening aan komen die ik in deze tijd zoals velen echt niet kan gebruiken.
De euromaster heeft me verzekerd dat alle kogels ,ophang delen en stangen recht en in goede staat zijn. dus eigenlijk ga ik er al vanuit dat het stuurhuis kapot is
inmiddels heeft mijn auto 335000 gelopen maar is verder absoluut in zeer goede conditie.
Daarom zou ik graag van jullie willen horen of dat er meer suggesties zijn en waar ik eventueel naar moet kijken.
of dat ik maar gelijk op zoek moet gaan naar een ander stuurhuis.
ik ben wel handig maar een stuurhuis vervangen laat ik liever door de garage doen denk ik.
alvast bedankt
gr
marc
Ik heb een lastige vraag denk ik.
Met mijn duffe kop heb ik na een lange dag op mijn werk, een stoeprand geraakt.
Ik ben met ongeveer 50 km per uur op met de rechter voorwiel daar tegen aan geknald De stoeprand was ongeveer 10 cm hoog.
De auto liftte iets en ging er over heen.
Ik ben uitgestapt om de schade op te nemen. en kon zo op het oog niks zien.
toen ik me weg wilde vervolgen bleek dat het stuur iets naar links afweek.
Omdat de banden voor toch aan vervanging toe waren heb ik de auto van het weekend naar een Euromaster gebracht en de banden laten vervangen en heb voor terrein te laten controleren de auto is daarbij ook gelijk uitgelijnd het verschil was overigens minimaal.
nu begint de ellende.
ik rij bij de euromaster weg en het stuur stond weer netjes recht echter na optrekken begon mijn stuur sterk af te wijken naar rechts. wel 1/8 slag. en bij afremmen trok deze weer recht.
op de snelweg met spoor vorming en over lijnen rijden zwabbert de auto alsof het rechter wiel er afvalt omdat het lijkt dat er geen stuur kogels op zit ook blijft het stuur fluctueren naar recht en de zelfde afwijking naar recht van 1/8 slag.
Ik ben dus weer terug gegaan en heb de auto weer laten uitlijnen er vanuit gaande dat het uitlijnen verkeerd was gegaan of dat ze iets niet vast gezet hadden.
het voorterrein is weer compleet binnenste buiten gekeerd en de auto is nog een keer uitgelijnd met het zelfde resultaat.
Geen zichtbare gebreken en een minimaal verschil met uit lijnen.
het stuur staat daarbij recht.
onderweg naar huis nog steeds het zelfde resultaat.
Nou vrees ik dat mijn stuurhuis kapot is gegaan met de klap een tand heugel is afgebroken kan dat? en dat bij uitlijnen de wielen weer dusdanig recht gezet zijn dat er geeen tegendruk meer is waardoor de auto zo doet als nu of zit ik verkeerd??
waar kan ik het beste eerst naar kijken voordat de boel uit elkaar gaat.
ik ben bang dat als ik de auto naar de garage breng dat men alles een voor een gaat vervangen en zie daarom een hele hoge rekening aan komen die ik in deze tijd zoals velen echt niet kan gebruiken.
De euromaster heeft me verzekerd dat alle kogels ,ophang delen en stangen recht en in goede staat zijn. dus eigenlijk ga ik er al vanuit dat het stuurhuis kapot is
inmiddels heeft mijn auto 335000 gelopen maar is verder absoluut in zeer goede conditie.
Daarom zou ik graag van jullie willen horen of dat er meer suggesties zijn en waar ik eventueel naar moet kijken.
of dat ik maar gelijk op zoek moet gaan naar een ander stuurhuis.
ik ben wel handig maar een stuurhuis vervangen laat ik liever door de garage doen denk ik.
alvast bedankt
gr
marc