Stoffen bekleding raamstijl laat los

deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: Stoffen bekleding raamstijl laat los

· 
Posted: 12.09.2020 - 10:08  ·  #16
Quote door VOLVOSCHEURDER

Raamstijl kan je los klikken let alleen wel op de plastic hanger die tussen de raamlijst kap zit en de autostijl. Kan je loskrijgen door hem een kwart tedraaien. Ik zelf heb kunstoffen van een sloper er in gezet.

Wat bedoel je met “hanger”?
Wil ze ook wel verwijderen en proberen ze te repareren met Bison Lijmspray.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 12.09.2020 - 10:11  ·  #17
Er zit een zwart plastic bruggetje zeg maar tussen je raamlijst die je los haalt en je raamstijl van de auto. Zodat het plastic niet losvliegt als je airbag afgaat bij een ongeluk
Diechel
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.09.2020 - 10:44  ·  #18
Zelf heb ik de bestuurderskant vervangen voor een nieuwe van de dealer a 60 euro, deze was losgelaten en er zaten sigaret plekken op van de vorige eigenaren. De rechter heb ik gelijmd met 3M spray en was redelijk aan het begin. De stof was enigszins gekrompen en dus niet helemaal goed te krijgen. Nu een jaar later is hij niet super mooi meer er zitten wat bobbels in en het hangt een beetje maar ach ik kijk er niet super vaak naar en om nou gelijk weer 60 euro uit te geven is ook weer wat.
Hendrik v70N
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 13.09.2020 - 09:06  ·  #19
Van mij Bmw E30 ervaring weet ik dat het schuimrubber achter de stof vergaat... enige goede manier is om het te vervangen.. Bij E30’s zijn dit soort spullen niet meer te bestellen of onbetaald.. 3 tot 4 originele prijs..

Indien je het zelf wilt doen kun je kijken bij goedkoop schuimrubber.. daar kun je verschillende soorten van dit soort bekleding krijgen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 16.12.2020 - 20:00  ·  #20
Zou dit niet wat zijn voor de stof op onze A-stijlen?

https://youtu.be/edzDj9ZUIQI?t=639
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 17.12.2020 - 23:27  ·  #21
Dat is zeker het juiste materiaal: Alcantara
Echter de kleur staat me niet aan. Alpacagrau lijkt (vanachter een computerscherm) beter in de buurt te komen, maar ik zou toch graag even wat kleurenstalen willen zien voordat ik iets ga aanschaffen.
Ik sta helemaal open voor een gezamenlijke aankoop.

Ook interessant:
Als ik het zo zie lijmt hij eerst het randje vast voordat hij de stof en het paneel in zijn geheel met lijm inspuit om vervolgens het materiaal strak te trekken over het paneel.
veezeventig2
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.12.2020 - 06:01  ·  #22
Quote door Kloyem

Hoi ik heb sinds een paar weken een v70 in bezit. Echter hangt de bekleding van de raamstijl een stukje los. Dit was een bekend kwaaltje volgens de verkoper. Zijn er mensen die dit herkennen en misschien weten waarmee ik dit het beste kan lijmen/vast maken? En hoe... Kan ik die stijl zo los klikken of kan ik hem beter laten zitten?

Kloyem je heb een pm van mij.

Selected quotes for multi-quoting:   0