De auto van mijn vrouw is oa afgekeurd op een gaatje in de homokineet hoes. Deze kon gewoon worden dichtgekit zei de keurmeester. Welke kit kan ik hier het beste voor gebruiken?
Ik had het met mijn camper vorig jaar , en van alles geprobeerd , helaas op de heenweg rook ik het al , af en toe een spetter vet tegen de uitlaatbocht ,het best werkt e vulcaniseerende schoenzool reparatie kit , dat heeft het de hele terug weg gehouden , maar al het andere ging weer los zitten , het was maar een klein scheurtje/gaatje nog geen 3mm op een naad leek het , eerder pakkingmaker , en polymeer kit , bleef niet zitten .
Toch maar vervangen de hoes .
probleem in mijn ogen was , dat het gewoon niet echt wilde hechten aan het rubber , rond het gaatje blijft het ook gewoon vettig daar doe je niets aan , ik heb het echt goed ontvet , en verschillende middeltjes erop los gelaten , remreiniger , dasty , beetje tinner , de hoes wat proberen op te ruwen , met schuurpapier .
Gewoon proberen , en in de gaten houden , ik had er niet echt vertrouwen meer in , en had geen zin in gedoe de volgende trip , dus maar as er uit en nieuwe hoes gemonteerd .
En er was natuurlijk vet verdwenen , dat bleekbij vervangen echter minimaal te zijn , maar wat een bende is het dan toch snel .
Persoonlijk vind ik dichtkitten een mooie tijdelijke oplossing om even snel door de apk te komen, maar ik zou de hoes wel vervangen als je eenmaal apk hebt.
Persoonlijk vind ik dichtkitten een mooie tijdelijke oplossing om even snel door de apk te komen, maar ik zou de hoes wel vervangen als je eenmaal apk hebt.
+1. Als de kit al blijft zitten, voorkomt de kit niet dat het gaatje/scheurtje verder groeit en langs de kit verder gaat lekken. Of de hoes gaat ergens anders scheuren gezien hij al zo oud is dat op deze plek dit scheurtje nu is ontstaan.
Polymax van Bison kleur zwart. Wel heel goed vetvrij maken. Dan blijft het jaren zitten
Heb ik een tube van, maar wit.
Wat plak je erop dan?
Wit werkt minder goed dan zwart. Met zwart vul je het gaatje en egaliseren je het met je vinger en klaar is kees. Ik heb het gedaan bij een zeldzame fusee en dat werkt uitstekend.
Zo lang het dicht blijft is het een apk waardige oplossing. Ook voor langere tijd dus. Overigens zijn de aandrijfas hoezen bij volvo vrij eenvoudig te vervangen.