Stoom reinigen inlaattraject

Gaat dit werken???

martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Stoom reinigen inlaattraject

· 
Posted: 09.11.2018 - 10:29  ·  #1
https://youtu.be/paL3u9BVaf0

Achter dit linkje zit een youtube filmpje van een knutselaar die zijn inlaat en compressieruimte denkt te reinigen met een stoomapparaat.

In eerst instantie moest ik er enorm om lachen, maar er later over nadenkend vond ik er wel wat in zitten.

Het is enkel stoom wat op een gecontroleerde wijze door het blok gevoerd wordt en aanslag zacht en daardoor doorvoerbaar maakt om het vervolgens te verbranden.

Er komen geen schadelijke chemicalien bij te pas

Nou vraag ik mij af wat jullie hiervan vinden of ervaringen mee hebben.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Stoom reinigen inlaattraject

· 
Posted: 09.11.2018 - 12:17  ·  #2
Denk dat het weinig effect zal hebben. Heb het wel eens eerder zien doen. Men voegde toen een ontvetter oid aan de stoom toe.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 12:35  ·  #3
Inlaat kanaal maak je er niet schoon mee, verbrandingskamer krijg je er denk ik wel schoon mee.

Kijk maar eens bij een wagen met een lekke koppakking en koelvloeistof vervbruik, de cilinder waar het verbuik zat is de zuigerkop brandschoon en de overige cilinders zit een dikke laag roet.

Als je de inlaat schoon wilt, dat is een klusje van niks om te demonteren, stop het lekker in een badje sop en schrobben maar.
yes996
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 18:30  ·  #4
Quote door V70R^2

Inlaat kanaal maak je er niet schoon mee, verbrandingskamer krijg je er denk ik wel schoon mee.

Kijk maar eens bij een wagen met een lekke koppakking en koelvloeistof vervbruik, de cilinder waar het verbuik zat is de zuigerkop brandschoon en de overige cilinders zit een dikke laag roet.

Als je de inlaat schoon wilt, dat is een klusje van niks om te demonteren, stop het lekker in een badje sop en schrobben maar.

yep.
Ruspek
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 18.11.2018 - 12:06  ·  #5
de deksel van de inlaat ben ik het mee eens, is een klusje van niks.
de onderkant daarentegen....... wel oppassen dat je de troep niet in het inlaattraject drukt

Selected quotes for multi-quoting:   0