Ik heb afgelopen zomer mijn S80 2.4 D5 uit 2008 gestald vanwege rijden in de C70. Toen ik hem eind september ophaalde gaf ie, nadat ik de accu had geplaatst, meteen de melding '' motor systeem service vereist'. Toen ik de wagen stalde was er geen melding. Ik merkte aan het rijden dat ie anders was dan voor de stalling. Niet meteen reageren/lichte vertraging op pedaal intrappen vanuit stilstand en boven de 80 kwam heel moeizaam tot niet de kick-down erin.
Met mijn eigen iCarsoft uitgelezen en dat gaf de melding P02200 'Throttle/Pedal Position Switch B Circuit. General Failure Information, No sub type information'. Zoektocht op internet leert dat de sensor van het gaspedaal defect zou zijn. Nadien uitlezen met Vida leidde tot dezelfde conclusie. Inmiddels een ander (gebruikt Rima) gaspedaal geplaatst.
Helaas nog steeds dezelfde melding. ZOdra ie wordt gewist komt ie tijdens het starten meteen terug.
Iemand een idee?
Met mijn eigen iCarsoft uitgelezen en dat gaf de melding P02200 'Throttle/Pedal Position Switch B Circuit. General Failure Information, No sub type information'. Zoektocht op internet leert dat de sensor van het gaspedaal defect zou zijn. Nadien uitlezen met Vida leidde tot dezelfde conclusie. Inmiddels een ander (gebruikt Rima) gaspedaal geplaatst.
Helaas nog steeds dezelfde melding. ZOdra ie wordt gewist komt ie tijdens het starten meteen terug.
Iemand een idee?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).