Ik geef nog even de laatste update want helaas liep de motor nog niet zo goed als ik wilde.
Regelmatig voelde ik dat de motor meer vermogen leverde voor een aantal seconden om daarna weer terug te vallen naar het "oude" vermogen. Op beide brandstoffen.
Heel vaak zat er een storing achterste klopsensor of maf bovenste limiet in.
Wat heb ik daar allemaal aan gedaan: 5x nieuwe denso bougies, 5x nieuwe ngk bobines, nieuwe bdp sensor en nokkenass ensor, vvt, nieuwe maf sensor, vervangen.
Ook al eens wat 2e hands goede onderdelen gewisseld zoals Etm, gaspedaalsensor en kvt sensor.
Allemaal geen gevolg of een hele korte periode even goed.
Ook kwam de v70 niet boven de 190km/u (gps)
Live in Vida uitlezen zag ik op enig moment dat het ontstekingstijdstip verlaat werd als de motor slechter begon te rijden. Mijn redenatie ging er van uit dat dit wel eens een direct gevolg kon zijn van de pingelsensor.
Gisteren besloten om toch de pingelsensors (er zitten er 2 van denso op 1 stekker in)
Omdat ik niet zeker wist dat dit de oplossing zou brengen naar wat ik zocht, vond ik het wel veel geld om een nieuwe aan te schaffen.
Contact gehad met hunter parts en hij gaf aan dat hij er nog 2 op een blok had zitten echter die waren doorgeknipt. Ik mocht ze hebben als ik ze zelf er vanaf haalde. Zo gezegd zo gedaan.
De oude sensors verwijderd en de bedrading aan de "nieuwe" gesoldeerd. Krimkousje er over heen en beschermingsmantel gemonteerd.
Alles weer terug gebouwd, reset gedaan en proef rijden. Conclusie: loopt weer perfect? Vermogen onderin weer terug en gaat nu met groot gemak de 200 km/u voorbij.
Zat het probleem dus uiteindelijk toch in de klopsensors of pingelsensor (afhankelijk welke naam je er aan geeft) maar goed als je vol houdt dan is elke probleem te overwinnen.
De V70 kan nu weer op naar de 8ton