Ik heb een aantal dagen geleden in mijn V70 2.0T MY 2007 een nieuw interieurfilter geplaatst. Start ik de motor en krijg gelijk de melding verminderd motorvermogen. Dus in de noodloop geschoten. Gevolg dat de motor erg onregelmatig en schokkend stationair loopt (lijkt wel op 3 of 4 cilinders) en maar tot 2500 toeren loopt als je het gas in trapt.
Vreemde zaak dat dit ineens gebeurd na het plaatsen van een nieuw interieurfilter. Kan me niet voorstellen dat dit überhaupt met elkaar te maken kan hebben. Voorheen ook nooit nooit enige melding of DTC van het gasklephuis gehad.
Dus Vida aan de V70 aangesloten, uitlezen en krijg de melding ECM-925C wat aangeeft Gasklepsignaal te hoog.
Motor gestart, vreselijk stationair lopen, foutcode gereset en voila hij loopt perfect stationair. Kan er ook gewoon mee rijden alsof er niets aan de hand is. Zet ik de motor af en start hem opnieuw dan gelijk weer in noodloop en melding verminderd motorvermogen. Ik heb dan het gevoel dat de storingscode wissen meer een bypass is voor de noodloop. Dus ook geprobeerd om de accu los te koppelen, wellicht dat dat enige oplossing zou geven. Maar na ongeveer een half uur de accu weer aansluiten met sleutel in stand 2 ,gelijk weer de melding verminderd motorvermogen.
Ik zit nu met de vraag of er dan ineens iets mis is met het Bosch gasklephuis? Ik dacht dat deze van Bosch weinig tot geen storing meer gaven. Dilemma is ook nog dat mijn Volvo dealer waar ik de auto in onderhoud heb 20 km verderop zit. Met zoiets breng ik hem daar liever heen dan zelf prutsen. Maar ben huiverig dat als ik de foutcode wis deze tijdens het rijden weer terugkomt. Moet namelijk via de autobaan en dan geen zin in ineens noodloop.
Enig advies is zeer welkom
Vreemde zaak dat dit ineens gebeurd na het plaatsen van een nieuw interieurfilter. Kan me niet voorstellen dat dit überhaupt met elkaar te maken kan hebben. Voorheen ook nooit nooit enige melding of DTC van het gasklephuis gehad.
Dus Vida aan de V70 aangesloten, uitlezen en krijg de melding ECM-925C wat aangeeft Gasklepsignaal te hoog.
Motor gestart, vreselijk stationair lopen, foutcode gereset en voila hij loopt perfect stationair. Kan er ook gewoon mee rijden alsof er niets aan de hand is. Zet ik de motor af en start hem opnieuw dan gelijk weer in noodloop en melding verminderd motorvermogen. Ik heb dan het gevoel dat de storingscode wissen meer een bypass is voor de noodloop. Dus ook geprobeerd om de accu los te koppelen, wellicht dat dat enige oplossing zou geven. Maar na ongeveer een half uur de accu weer aansluiten met sleutel in stand 2 ,gelijk weer de melding verminderd motorvermogen.
Ik zit nu met de vraag of er dan ineens iets mis is met het Bosch gasklephuis? Ik dacht dat deze van Bosch weinig tot geen storing meer gaven. Dilemma is ook nog dat mijn Volvo dealer waar ik de auto in onderhoud heb 20 km verderop zit. Met zoiets breng ik hem daar liever heen dan zelf prutsen. Maar ben huiverig dat als ik de foutcode wis deze tijdens het rijden weer terugkomt. Moet namelijk via de autobaan en dan geen zin in ineens noodloop.
Enig advies is zeer welkom