Storing koplamp

bizar..

tackle
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Storing koplamp

· 
Posted: 28.09.2015 - 14:56  ·  #1
Mijn s60R is nu al een aantal keren weggeweest naar de dealer, omdat er steeds een storing optreedt in de koplamp. Als ik een keer lekker wegrij, dan zie ik dat de koplampen naar beneden stellen. Vervolgens krijg ik de melding. Volgens Niham, is er een sensor kapot geweest op de as. (Heeft met de hoogteafstelling te maken xenon licht) Die hebben ze vervangen, want denk je? Na een week heb ik weer precies t zelfde. Word er een beetje moedeloos van. Iemand anders met dit probleem bekend? Overigens zijn de stelmotoren allebei vervangen en de koplampen nagekeken. Volgens de dealer is het probleem de sensor. Maar 2 kapotte sensoren in een maand of drie tijd?
Er schijnt 4 volt oid op die sensor te moeten staan. Rechts heeft ie dat wel, links maar de helft.
Snapt de dealer ook niet. Feit is, het heeft een week probleemloos gewerkt, nu weer niet.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Storing koplamp

· 
Posted: 28.09.2015 - 15:14  ·  #2
Heeft de dealer je een lijst gegeven met alle probleemcodes?

Mijn S60 heeft maar één sensor voor de Xenon, die zit op de achteras (links, als ik me goed herinner), kan natuurlijk bij jouw R anders zijn.

Loopt de verstelling van je lampen soepel? Even via de witte stelschroef/bout zelf de lampen op en neerdraaien (wel tellen: 6x heen, 6x terug :))

En tsja, als er idd twee sensoren zitten en ze moeten 4V hebben, dan is 2V natuurlijk niet genoeg. Maar volgens mij moet je dan ALTIJD een melding krijgen, aangezien de lampen dan nooit een juist signaal krijgen.

Bij mij zit de HCM (koplampcontrolemodule) onder de bestuurdersstoel, check even de bedrading/stekkers daar.

Nou, voldoende werk tot zover...
tackle
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Storing koplamp

· 
Posted: 28.09.2015 - 19:02  ·  #3
aha...ik ga es effe gluren, want iedere keer bij fel optrekken, geeft ie een fout. Heb m maar effe uit laten lezen bij Niham,
blijkt dat de koplamp sensor, die onder de as, kennelijk niet goed communiceert met de ECU. Whatever that means. Ik ga maar eens vverlangen dat ze er een nieuwe opknikkeren. Overigens is de xenon origineel volvo.
Stelmotors zijn allebei al vernieuwd. Auto komt uit Italie, was kennelijk een type stelmotor die ze nog niet eerder hadden gezien. Eerst de verkeerde, nu de goede erin.
Dus daar kan t niet aan liggen. Overigens ga ik ook maar af op wat de dealer zegt, ik had dit systeem ook niet op mijn oude volvo s70. Die had gewoon zo'n knopje, en dat werkte eigenlijk altijd.

Selected quotes for multi-quoting:   0