Na een goede twee weken rijden in onze V70XC is het Lamba lampje gaan branden.
Storing uitgelezen met een universele OBD tester: P0102 Mass or volume air flow A circuit low.
Onder de kap de vacuüm slangen gecontroleerd. Het bleek dat een witte vacuumleiding los lag. Na even zoeken heb ik de verkruimelde slang gevonden waar deze in hoort te zitten. Slang vervangen en storing gewist.
Volgende dag ging het storingslampje weer branden na ongeveer 100 km...
Tijdens het rijden geeft de auto ook af en toe een schok / houd hij heel even in als je boven de 130 op de cruise control rijd en als je ongeveer 50 gas geeft. Rijd je rustig of volgas dan is er niks aan de hand. Storing wissen en dan rijd de auto weer perfect.
De tijd dat het lampje uit blijft na het wissen word steeds korter, op het laatst gaat het lampje na een kilometer of 5 weer aan.
Afgelopen donderdag de luchtmassameter gedemonteerd en gereinigd en de storing gewist. Storing is pas na 250 kilometer weer terug gekomen. Het lijkt mij dus dat het probleem echt in de luchtmassameter zit.
Bij de dealer nagevraagd wat een nieuwe kost, deze zit op zo'n 300 euro excl btw. Op het werk bestellen wij onderdelen via Mijngrossier maar hier worden meerdere LMM's vermeld.
Heeft iemand hier op het forum beschikking over het onderdelenprogramma van Volvo zodat ik aan de hand van het originele nummer kan kijken welke ik moet hebben en of er nu de juiste wel in zit. (Lees veel over bosch / denso verschillen) Nu zit er een Bosch LMM in.
Groeten Roland
Storing uitgelezen met een universele OBD tester: P0102 Mass or volume air flow A circuit low.
Onder de kap de vacuüm slangen gecontroleerd. Het bleek dat een witte vacuumleiding los lag. Na even zoeken heb ik de verkruimelde slang gevonden waar deze in hoort te zitten. Slang vervangen en storing gewist.
Volgende dag ging het storingslampje weer branden na ongeveer 100 km...
Tijdens het rijden geeft de auto ook af en toe een schok / houd hij heel even in als je boven de 130 op de cruise control rijd en als je ongeveer 50 gas geeft. Rijd je rustig of volgas dan is er niks aan de hand. Storing wissen en dan rijd de auto weer perfect.
De tijd dat het lampje uit blijft na het wissen word steeds korter, op het laatst gaat het lampje na een kilometer of 5 weer aan.
Afgelopen donderdag de luchtmassameter gedemonteerd en gereinigd en de storing gewist. Storing is pas na 250 kilometer weer terug gekomen. Het lijkt mij dus dat het probleem echt in de luchtmassameter zit.
Bij de dealer nagevraagd wat een nieuwe kost, deze zit op zo'n 300 euro excl btw. Op het werk bestellen wij onderdelen via Mijngrossier maar hier worden meerdere LMM's vermeld.
Heeft iemand hier op het forum beschikking over het onderdelenprogramma van Volvo zodat ik aan de hand van het originele nummer kan kijken welke ik moet hebben en of er nu de juiste wel in zit. (Lees veel over bosch / denso verschillen) Nu zit er een Bosch LMM in.
Groeten Roland